Celem globalnym szkolenia dla liderów produkcji jest zwiększenie efektywności kierowniczej poprzez nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu wykorzystywania różnych technik i narzędzi zarządzania w procesie budowania pozycji kierownika, jego autorytetu zawodowego, efektywnego komunikowania się z zespołem oraz budowania wśród pracowników zaangażowania i motywacji.
Opis i cel szkolenia.
Jedną z ról brygadzisty w firmie produkcyjnej jest motywowanie oraz angażowanie swojego zespołu. Umiejętne zarządzanie pracownikami przez lidera ma znaczący wpływ na wskaźniki jakie osiąga firma produkcyjna.
Mierzalnym celem tego szkolenia będzie stworzenie w końcowym etapie przez każdego uczestnika listy zadań do realizacji w zespole jego podopiecznych. W tym przypadku kluczowe mogą być pytania:
– Co zrobię? Co dzięki temu uzyskam?
– Co zyska brygada? Jak to zrobię?
– Do kiedy to zrobię?
Uczestnik szkolenia będzie rozliczony przez prowadzącego trenera ze stopnia realizacji tych zadań na każdym kolejnym spotkaniu. Dzięki tym „zadaniom domowym” wzrasta efektywność szkolenia i zastosowanie w praktyce konkretnych umiejętności pozyskanych w trakcie warsztatów szkoleniowych.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane dla osób, które zarządzają zespołem w firmie produkcyjnej.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
- Kierownicy produkcji,
- Kierownicy ds. utrzymania ruchu,
- Kierownicy zmiany,
- Liderzy produkcji,
- Liderzy linii produkcyjnej,
- Koordynatorzy produkcji,
- Brygadziści,
- Inne stanowiska związane z zarządzaniem zespołem produkcyjnym.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie dla liderów produkcji niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Będziesz umiał w jasny i otwarty sposób formułować cele, zadania i przekazywać informacje swoim pracownikom
- Nauczysz się przedstawiać swoje racje i argumenty bez agresji, ataku, dominacji, czy narzucania swojego zdania
- Nabędziesz umiejętność przystosowania się do zmieniającej się sytuacji
- Dowiesz się w jaki sposób najlepiej budować relacje w zespole, skupiając się na wspólnym celu dla zespołu
- Nauczysz się planować zadania dla członków zespołu w taki sposób, aby uwzględniać ich możliwości działania
Przykładowy zakres szkolenia.
- Skuteczna komunikacja jako podstawa współpracy z ludźmi
- Rola i zadania lidera w komunikowaniu się z pracownikami
- Zastosowanie technik komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- Style komunikacji w zespole produkcyjnym
- Analiza czynników obniżających efektywność komunikacji
- Rozmowa z pracownikiem jako podstawa komunikacji dwukierunkowej
- Informacja zwrotna jako czynnik motywujący pracownika
- Zaufanie w zespole jako podstawa kształtowania efektywnych relacji zespołowych
- Wpływ ról zespołowych na efektywność pracy zespołu produkcyjnego
- Grupa a zespół w miejscu pracy
- Mechanizmy funkcjonowania grupy oraz zespołu
- Korzyści wynikające z wzmacniania efektu synergii w zespole
- Czynniki wpływające na efektywną współpracę zespołową
- Korzyści i koszty z budowania zespołów
- Podstawy efektywnego zespołu (fachowość, cel, zaangażowanie, odpowiedzialność)
- Sztuka tworzenia zespołów i wyznaczania optymalnych ról zespołowych w zespole produkcyjnym
- Najczęstsze zjawiska psychologiczne zachodzące w grupie
- Przyczyny konfliktów interpersonalnych
- Style i techniki rozwiązywania konfliktów
- Asertywność w komunikacji
- Techniki skutecznej komunikacji a konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
- Płaszczyzny powstawania konfliktów
- Skuteczne działanie w konflikcie – indywidualny wybór strategii działania
- Rozwiązywanie konfliktów
- Analiza błędów komunikacji i ich wpływ na nieprawidłowy przebieg rozwiązania konfliktu
- Rola lidera zespołu – tworzenie tożsamości zespołu
- Kształtowanie motywacji w zespole pracowniczym poprzez: wynagradzanie, wprowadzanie nowego pracownika, wyznaczanie celów i standardów pracy, szkolenia, oceny pracownicze
- Wpływ skutecznego komunikowania na motywację członków zespołu – udzielanie informacji zwrotnej i udzielanie konstruktywnej krytyki
- Możliwe błędy w ocenie własnej wiedzy i kompetencji: nadmierna pewność siebie i syndrom „wiedziałem, że to się zdarzy”
- Delegowanie zadań pracownikom
- Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
- Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
- Elementy blokujące delegowanie zadań
- Reguły delegowania zadań – 6 reguł skutecznego delegowania zadań
- Techniki egzekwowania obowiązków i realizacji zadań
- Monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracowników
- Umiejętne planowanie pracy zespołu w perspektywie dnia, tygodnia, miesiąca
- Terminowa realizacja zleceń produkcyjnych
- Odpowiedzialność za wydajność, jakość i koszty
- Techniki nadzorowania pracy podległego zespołu pracowników
- Metody jasnego określania celów i zadań oraz formułowania zrozumiałych poleceń
- Wyznaczanie celów zgodnie z zasadą SMART
- Ustalenie priorytetów
- Organizacyjne zasady kształtowania przebiegu dnia
- Pięć głównych rodzajów „złodziei czasu” i sposoby ich zwalczania
- Co motywuje pracowników?
- Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej
- Osobowość pracownika a motywatory
- Motywatory pozafinansowe – czyli jak wpływać na motywację pracownika nie korzystając z wynagrodzeń premiowych
- Metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego
- Zasady konstruktywnej rozmowy z pracownikiem
- Konstruktywne udzielanie feedbacku – informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmowy krytycznej
- Prowadzenie rozmowy motywacyjnej
- Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania
- Zachowanie postawy asertywnej
- Umiejętność zadawania pytań
- Efektywne udzielanie informacji zwrotnych
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej
- Sztuka wyznaczania i uzgadniania celów
- Reagowanie na trudne sytuacje (buta, arogancja, rozpacz, rezygnacja, sabotaż, obojętność pracownika, itp.)
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Symulacje rozmów z pracownikami, w których uczestnicy szkolenia muszą udzielić konstruktywnej i korygującej informacji zwrotnej dla członków swojego zespołu
- Ćwiczenia z zakresu skutecznego delegowania zadań, mając na uwadze zróżnicowane kompetencje pracowników
- Symulacje prowadzenia asertywnych rozmów z zespołem
Dane organizacyjne.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Grzegorz Rippel
EMBA, przedsiębiorca, trener biznesu, doradca zawodowy i wykładowca akademicki
Od ponad dwudziestu lat związany z branżą szkoleniowo-doradczą. Właściciel firmy szkoleniowo-doradczej ILLUSTRO, zajmującej się szkoleniami, doradztwem personalnym i organizacyjnym. Licencjonowany konsultant Extended DISC.
Specjalizuje się w szkoleniach z kompetencji menedżerskich i sprzedażowych. Zrealizował ponad 30 tysięcy godzin szkoleniowych i doradztwa dla grup handlowców i menedżerów.
W swojej pracy łączy praktykę zarządzania i doradztwa biznesowego z pracą ze studentami. Od 2012 r. współpracuje jako wykładowca – praktyk z Uniwersytetem Merito (dawniej Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i Opolu). Laureat nagrody WSB za najwyższe noty w ocenie kadry dydaktycznej WSB. Jest członkiem Rady Biznesu WSB we Wrocławiu i Opolu. Twórca, wykładowca i opiekun merytoryczny kierunków studiów podyplomowych na Uniwersytecie Merito z Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.