Nasze szkolenie to przede wszystkim trening umiejętności budowania relacji, dopasowania stylu komunikacji do specyfiki klienta, analizy i słuchania jego potrzeb, mówienia językiem korzyści, prezentacji produktu, ale także asertywności i radzenia sobie z zastrzeżeniami klienta. Nasze szkolenie z efektywnej komunikacji w sprzedaży jest w każdym calu dostosowane do branży i specyfiki sprzedaży Twojej firmy, a każda oferta jest poprzedzana autorską metodologią badania potrzeb.
Program i scenariusz szkolenia jest wynikiem badania potrzeb klienta, a wyznacznikiem są dla nas wyniki sprzedażowe. W zależności od tego w jakiej branży działa Twoja firma, jakich używa kanałów komunikacji i jak przebiega proces sprzedaży oraz jakie aktualnie stawia sobie cele biznesowe, tak dopasowany jest całościowy program szkolenia.
Szkolenie jest realizowane w formie treningu. Każdy element szkolenia jest wypadkową tzw. firmowego case study, co oznacza, że odzwierciedlają one sytuacje jakie wydarzyły się w Twojej firmie. Oczywiście nasi trenerzy inspirują także dobrymi praktykami ze świata biznesu. Przebieg szkolenia obejmuje głównie ćwiczenia i symulacje kontaktów z klientami, które odzwierciadlają faktyczne sytuacje w procesie sprzedaży.
Nadrzędnym celem naszego szkolenia jest zmiana postawy, zachowań i działania pracowników, która finalnie ma przełożyć się na realizację celów sprzedaży. Natomiast szczegółowe cele szkolenia są wynikiem analizy potrzeb w Twojej firmie.
Nasze atuty.
Autorska metodologia badania potrzeb w formie warsztatu diagnostycznego
Dopasowany program i scenariusz szkolenia do Twojego biznesu
Trening umiejętności prowadzony przez praktyków
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Szkolenie jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień sprzedażą usług lub towarów, które chcą zwiększyć swoją efektywność w procesie sprzedażowym.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
Specjaliści ds. sprzedaży,
Specjaliści ds. obsługi klienta,
Telemarketerzy,
Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
Menedżerowie sprzedaży,
Inne stanowiska związane z procesem sprzedażowym.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji w sprzedaży niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
Dowiesz się w jaki sposób budować relacje z klientem
Będziesz umiał dostosować styl rozmowy do typu klienta
Dowiesz się jakie pytania zadawać podczas rozmów z klientem, co pozwoli Ci na lepsze zrozumienie jego potrzeb
Nauczysz się jak okazywać życzliwość w trakcie negocjacji, w taki sposób, aby klient czuł, że jest dobrze obsłużony
Dowiesz się w jaki sposób używać mowy ciała podczas komunikacji z klientem bezpośrednim
Nauczysz się jak najlepiej zapanować nad emocjami, zarówno swoimi, jak i emocjami klienta
Przykładowy zakres szkolenia.
01
01
Autoprezentacja w działalności handlowo-usługowej
Określenie mocnych i słabych stron w kontekście kluczowych kompetencji koniecznych w pracy doradcy handlowego, sprzedawcy
Budowanie indywidualnego programu doskonalenia technik handlowych
02
02
Profesjonalny doradca handlowy - sprzedawca
Osobowość skutecznego doradcy
Organizacja i planowanie pracy
Techniki wywierania wpływu u klienta
03
03
Planowanie rozmowy z klientem
Model relacji z klientem
Elementy planowania rozmowy z klientem
Cel rozmowy z klientem
04
04
Typologia klientów i zachowań konsumenckich
Diagnoza podstawowej typologii klientów
Zachowania konsumenckie charakterystyczne dla różnych typów klientów
Trening umiejętności rozpoznawania typu klienta
Doskonalenie umiejętności dopasowania się do zachowań i oczekiwań klientów
Sprzedaż dopasowana do osobowości klienta
05
05
Komunikacja podstawą tworzenia relacji w sprzedaży
Komunikacja jednostronna i dwustronna, etapy komunikacji
Komunikacja werbalna i niewerbalna w sprzedaży
Bariery komunikacyjne
Efektywna komunikacja jako narzędzie kontroli nad sytuacją sprzedaży
Narzędzia komunikacyjne podstawą skutecznej sprzedaży
Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej sprzedaży
06
06
Rozmowa telefoniczna w procesie sprzedaży
Specyfika komunikacji telefonicznej
Osiąganie skuteczności w komunikacji telefonicznej
Skuteczne radzenie sobie z zastrzeżeniami i wątpliwościami, wynikającymi z niechęci klienta umówienia się na spotkanie
07
07
Pokonywanie obiekcji / zastrzeżeń klienta i zamykanie sprzedaży
Reagowanie na zastrzeżenia klienta
Zastrzeżenia a proces sprzedaży
Sześć głównych kategorii zastrzeżeń
Metody uchylania zastrzeżeń
Zasady zamykania sprzedaży
Techniki zamknięcia
08
08
Asertywność w kontaktach handlowych
Diagnoza własnych postaw asertywnych w kontaktach interpersonalnych – test
Typologia zachowań: asertywność, agresja, uległość i sposoby reagowania na zachowania
Sposoby asertywnego reagowania na działania klienta
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
Symulacje treningowe z zastosowaniem kamery (np. odgrywanie roli sprzedawcy w rozmowie z trenerem, który wciela się w rolę klienta)
Ćwiczenia w słuchaniu aktywnym (np. symulacje różnego rodzaju sytuacji sprzedażowych, podczas których uczestnicy zadają pytania i słuchają odpowiedzi klienta)
Symulacje rozmów przeprowadzanych przez telefon, w których uczestnicy szkolenia muszą wykazać się umiejętnością budowania z klientem relacji na odległość
Test kompetencji handlowych
Dane organizacyjne.
Liczba uczestników
Do 12 osób.
Miejsce
Szkolenie możemy przeprowadzić zarówno na naszej sali szkoleniowej, jak i w siedzibie Klienta.
Czas trwania
Szkolenie obejmuje od 8 do 16 godzin dydaktycznych (1 lub 2 dni) – ustalane w zależności od potrzeb Klienta.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego.
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Marcin Łaski
Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich
Doradca biznesowy, konsultant, wykładowca akademicki, coach. Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.
W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.
Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.
Grzegorz Iwańczyk
Trener, coach, przedsiębiorca.
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.