Oferty pracy
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Wszędzie
Search in posts
Search in pages
Sklep
Szkolenia
Doradztwo personalne
Oferty pracy

Opis i cel szkolenia.

Nasze szkolenie to przede wszystkim trening umiejętności budowania relacji, dopasowania stylu komunikacji do specyfiki klienta, analizy i słuchania jego potrzeb, mówienia językiem korzyści, prezentacji produktu, ale także asertywności i radzenia sobie z zastrzeżeniami klienta. Nasze szkolenie z efektywnej komunikacji w sprzedaży jest w każdym calu dostosowane do branży i specyfiki sprzedaży Twojej firmy, a każda oferta jest poprzedzana autorską metodologią badania potrzeb.

Program i scenariusz szkolenia jest wynikiem badania potrzeb klienta, a wyznacznikiem są dla nas wyniki sprzedażowe. W zależności od tego w jakiej branży działa Twoja firma, jakich używa kanałów komunikacji i jak przebiega proces sprzedaży oraz jakie aktualnie stawia sobie cele biznesowe, tak dopasowany jest całościowy program szkolenia.

Szkolenie jest realizowane w formie treningu. Każdy element szkolenia jest wypadkową tzw. firmowego case study, co oznacza, że odzwierciedlają one sytuacje jakie wydarzyły się w Twojej firmie. Oczywiście nasi trenerzy inspirują także dobrymi praktykami ze świata biznesu. Przebieg szkolenia obejmuje głównie ćwiczenia i symulacje kontaktów z klientami, które odzwierciadlają faktyczne sytuacje w procesie sprzedaży.

Nadrzędnym celem naszego szkolenia jest zmiana postawy, zachowań i działania pracowników, która finalnie ma przełożyć się na realizację celów sprzedaży. Natomiast szczegółowe cele szkolenia są wynikiem analizy potrzeb w Twojej firmie.

Nasze atuty.

jobs-1
Autorska metodologia badania potrzeb w formie warsztatu diagnostycznego
jobs-2
Dopasowany program i scenariusz szkolenia do Twojego biznesu
jobs-3
Trening umiejętności prowadzony przez praktyków

Dedykowany program i scenariusz szkolenia.

Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień sprzedażą usług lub towarów, które chcą zwiększyć swoją efektywność w procesie sprzedażowym.

Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:

  • Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
  • Specjaliści ds. sprzedaży,
  • Specjaliści ds. obsługi klienta,
  • Telemarketerzy,
  • Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
  • Menedżerowie sprzedaży,
  • Inne stanowiska związane z procesem sprzedażowym.

Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?

Szkolenie z zakresu efektywnej komunikacji w sprzedaży niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:

  • Dowiesz się w jaki sposób budować relacje z klientem
  • Będziesz umiał dostosować styl rozmowy do typu klienta
  • Dowiesz się jakie pytania zadawać podczas rozmów z klientem, co pozwoli Ci na lepsze zrozumienie jego potrzeb
  • Nauczysz się jak okazywać życzliwość w trakcie negocjacji, w taki sposób, aby klient czuł, że jest dobrze obsłużony
  • Dowiesz się w jaki sposób używać mowy ciała podczas komunikacji z klientem bezpośrednim
  • Nauczysz się jak najlepiej zapanować nad emocjami, zarówno swoimi, jak i emocjami klienta

Przykładowy zakres szkolenia.

01
01
Autoprezentacja w działalności handlowo-usługowej
  • Określenie mocnych i słabych stron w kontekście kluczowych kompetencji koniecznych w pracy doradcy handlowego, sprzedawcy
  • Budowanie indywidualnego programu doskonalenia technik handlowych
02
02
Profesjonalny doradca handlowy - sprzedawca
  • Osobowość skutecznego doradcy
  • Organizacja i planowanie pracy
  • Techniki wywierania wpływu u klienta
03
03
Planowanie rozmowy z klientem
  • Model relacji z klientem
  • Elementy planowania rozmowy z klientem
  • Cel rozmowy z klientem
04
04
Typologia klientów i zachowań konsumenckich
  • Diagnoza podstawowej typologii klientów
  • Zachowania konsumenckie charakterystyczne dla różnych typów klientów
  • Trening umiejętności rozpoznawania typu klienta
  • Doskonalenie umiejętności dopasowania się do zachowań i oczekiwań klientów
  • Sprzedaż dopasowana do osobowości klienta
05
05
Komunikacja podstawą tworzenia relacji w sprzedaży
  • Komunikacja jednostronna i dwustronna, etapy komunikacji
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w sprzedaży
  • Bariery komunikacyjne
  • Efektywna komunikacja jako narzędzie kontroli nad sytuacją sprzedaży
  • Narzędzia komunikacyjne podstawą skutecznej sprzedaży
  • Aktywne słuchanie jako podstawa skutecznej sprzedaży
06
06
Rozmowa telefoniczna w procesie sprzedaży
  • Specyfika komunikacji telefonicznej
  • Osiąganie skuteczności w komunikacji telefonicznej
  • Skuteczne radzenie sobie z zastrzeżeniami i wątpliwościami, wynikającymi z niechęci klienta umówienia się na spotkanie
07
07
Pokonywanie obiekcji / zastrzeżeń klienta i zamykanie sprzedaży
  • Reagowanie na zastrzeżenia klienta
  • Zastrzeżenia a proces sprzedaży
  • Sześć głównych kategorii zastrzeżeń
  • Metody uchylania zastrzeżeń
  • Zasady zamykania sprzedaży
  • Techniki zamknięcia
08
08
Asertywność w kontaktach handlowych
  • Diagnoza własnych postaw asertywnych w kontaktach interpersonalnych – test
  • Typologia zachowań: asertywność, agresja, uległość i sposoby reagowania na zachowania
  • Sposoby asertywnego reagowania na działania klienta

Metodologia.

Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.

Mogą to być np.:

  • Symulacje treningowe z zastosowaniem kamery (np. odgrywanie roli sprzedawcy w rozmowie z trenerem, który wciela się w rolę klienta)
  • Ćwiczenia w słuchaniu aktywnym (np. symulacje różnego rodzaju sytuacji sprzedażowych, podczas których uczestnicy zadają pytania i słuchają odpowiedzi klienta)
  • Symulacje rozmów przeprowadzanych przez telefon, w których uczestnicy szkolenia muszą wykazać się umiejętnością budowania z klientem relacji na odległość
  • Test kompetencji handlowych

Dane organizacyjne.

Liczba uczestników

Do 12 osób.

Miejsce

Szkolenie możemy przeprowadzić zarówno na naszej sali szkoleniowej, jak i w siedzibie Klienta.

Czas trwania

Szkolenie obejmuje od 8 do 16 godzin dydaktycznych (1 lub 2 dni) – ustalane w zależności od potrzeb Klienta.

Nasi trenerzy.

Wojciech Walla

Wojciech Walla - Trener

Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego.

Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.

Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.

 

Marcin Łaski

Marcin Łaski trener

Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich

Doradca biznesowy, konsultant, wykładowca akademicki, coach. Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.

W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.

Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.

 

Grzegorz Iwańczyk

Trener, coach, przedsiębiorca.

Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.

Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.

W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.

Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.

Wypełnij formularz.


Osoba do kontaktu
Marek Nowak
Dyrektor ds. organizacji i rozwoju

Może zainteresować Cię także:

SEKTOR PUBLICZNY (9)
Szkolenia – Obsługa Klienta
NARZĘDZIA_PSYCHOMETRYCZNE
Szkolenia – rozwój osobisty
kategoria-szkolenia-dla-menedzerow
Szkolenia dla menedżerów
kategoria-szkolenia-outdoorowe
Szkolenia Outdoorowe
OPISY STANOWISK PRACY
Opisy stanowisk pracy
OPRACOWANIE STANDARDÓW OBSŁUGI KLIENTA
Opracowanie standardów obsługi klienta
ANALIZA_KOMPETENCJI
Analiza kompetencji
COACHING
Coaching
ANALIZA KOMPETENCJI
Development center
ILLUSTRO bez obróbki_-455
Laboratorium sprzedaży

Zapisz się na newsletter!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Illustro Doradztwo s.c. Grzegorz Rippel & Anna Marcichowska-Kotas i zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.