Audyt organizacyjny to kompleksowa usługa konsultingowa, polegająca na badaniu kluczowych dla efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa obszarów. Jego celem jest postawienie prawidłowej diagnozy dotyczącej sprawności funkcjonowania przedsiębiorstwa i wsparcie w realizacji jego celów.
Audyt organizacyjny może dotyczyć różnych obszarów m.in. kultury organizacyjnej, systemów i metod zarządzania, procesów i procedur funkcjonujących w organizacji oraz polityki personalnej.
Jakich obszarów dotyczy audyt organizacyjny?
W zależności od celu, diagnoza może dotyczyć takich obszarów jak:
- Strategia, cele firmy;
- Kultura organizacyjna;
- Systemy i metody zarządzania, struktura organizacyjna, procesy i procedury;
- Funkcje i cele poszczególnych jednostek organizacyjnych;
- Zakresy obowiązków i kompetencje pracowników, podział obowiązków i zadań na stanowiskach;
- Obciążenie i efektywność pracy zatrudnionego personelu;
- Efektywność kanałów komunikacji;
- Planowanie i organizacja pracy w poszczególnych jednostkach organizacyjnych;
- Inne, które będą wymagane do przeprowadzenia diagnozy.