Rekrutujemy specjalistów
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Wszędzie
Search in posts
Search in pages
Sklep
Szkolenia
Doradztwo personalne
Oferty pracy

Ciągła praca pod presją czasu, nadmiar obowiązków i wyzwań to częste przyczyny stresu. Wykonanie wszystkich zadań zleconych przez pracodawcę jest ważne, ale trzeba pamiętać również o swoim zdrowiu. Nadmiar kortyzolu niestety niekorzystnie wpływa na nasz organizm, dlatego należy systematycznie go obniżać. Sprawdź kilka prostych sposobów na pozbycie się stresu w pracy!

Spis streści

  1. Stres w pracy – jak sobie z nim radzić?
  2. Jak pozbyć się stresu w pracy?
  3. Jakie nawyki pomogą wyeliminować stres w pracy?

Stres w pracy – jak sobie z nim radzić?

Często jest tak, że w sytuacjach stresowych jedni pracownicy radzą sobie lepiej od drugich. Na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wzmocnić swoją odporność na stres i nie pozwalać mu przejmować nad nami kontroli. Bardzo pomocne będzie badanie odporności psychicznej, które pozwoli Ci zweryfikować to, jak funkcjonujesz w stresujących sytuacjach. Poznasz dzięki temu cechy, które utrudniają Ci działanie, ale także mocne strony, które możesz wykorzystać w radzeniu sobie ze stresem. Taka wiedza pozwoli Ci określić obszary, nad którymi warto pracować, aby lepiej reagować na nieoczekiwane wydarzenia. To również doskonała okazja, aby nabyć umiejętności, dzięki którym będziesz w stanie podejmować świadome decyzje zawodowe.

Chciałbyś zbadać odporność psychiczną swoich pracowników? Skontaktuj się z nami!

Jak pozbyć się stresu w pracy?

Idealnym rozwiązaniem na stres w pracy byłoby pozbycie się wszystkich stresorów. Niestety nie zawsze jest to możliwe. Natomiast przede wszystkim trzeba wiedzieć, jakie czynniki wywołują w nas negatywne emocje. Zdefiniowanie źródła stresu to pierwszy krok do tego, aby skutecznie sobie z nim poradzić. Elementami wywołującymi stres najczęściej są: problemy komunikacyjne w zespole, nadmiar obowiązków, chaos, trudne warunki pracy jak hałas czy duży wysiłek fizyczny. Zaobserwuj, w jakich sytuacjach najczęściej doświadczasz stresu i czujesz się niekomfortowo. Następnie skup się na znalezieniu rozwiązania i próbie zminimalizowania występowania tego czynnika w Twojej pracy. To zdecydowanie pozytywnie wpłynie na Twoje dobre samopoczucie.

Jakie nawyki pomogą wyeliminować stres w pracy?

W skutecznym pozbyciu się stresu w pracy pomogą Ci codzienne nawyki takie jak:

  • Planowanie pracy – ustalaj dzienny harmonogram swoich zadań tak, abyś realnie mógł je wykonać.
  • Regularne przerwy – to pozwoli Ci, chociaż na chwilę oderwać się od obowiązków i nie myśleć o problemach. Przerwa da Ci siłę na kolejną porcję zadań.
  • Asertywność – naucz się odmawiać, jeśli nie możesz lub nie chcesz czegoś zrobić albo nie należy to do Twoich obowiązków.
  • Porządek w miejscu pracy – to zapewni Ci poczucie harmonii i spokoju.

Skontaktuj się z nami, a my pomożemy Ci opracować skuteczne sposoby radzenia sobie ze stresem w pracy.

Chcesz zbadać odporność psychiczną swoją lub swoich pracowników? Napisz do nas, mamy na to sposób!


Zapisz się na newsletter!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Illustro Doradztwo s.c. Grzegorz Rippel & Anna Marcichowska-Kotas i zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.