Każda organizacja to inna kultura, ludzie, procedury, produkty, klienci i rynek. Dlatego nasze narzędzia zawsze dobieramy indywidualnie, tak aby oceny były odebrane przez pracowników pozytywnie i motywowały ich do poprawy jakości i produktywności swojej pracy. Tam, gdzie uważamy, że formalny system oceny nie spełni swojego celu, zawsze zalecamy inne, mniej administracyjne sposoby oceny pracowników.
Jaki powinien być dobrze zaprojektowany system ocen okresowych?
- Uwzględnia specyfikę firmy i jej politykę personalną.
- Skupia się na kluczowych kompetencjach, zarówno uniwersalnych jak i specjalistycznych – w tym sensie można traktować ten proces także jako analizę potrzeb szkoleniowych.
- Zakłada pełne zaangażowanie pracowników, którzy podczas rozmów oceniających mają możliwość aktywnego udziału w poprawie swojej oceny i własnym rozwoju.
- Jest przyjemnym obowiązkiem kierownika i niestresującym wydarzeniem dla pracownika.
Uważamy, że kluczowe jest dopasowanie systemu ocen okresowych do specyfiki organizacji i jej wielkości. Tylko takie rozwiązanie pozwoli skutecznie wdrożyć oceny okresowe, a przede wszystkim podnieść efektywność pracowników.