Świat wchodzi na coraz wyższe obroty. Widać to praktycznie w każdym aspekcie naszego życia, także tym zawodowym. W hierarchicznym systemie zatrudnienia pracownicy są niejako zależni od swoich przełożonych. Z drugiej strony, w interesie pracodawców jest utrzymanie swojej kadry na jak najwyższym poziomie, dlatego organizują oni kursy oraz szkolenia dla podwładnych.
- Stabilizacja zatrudnienia
- Możliwość rozwoju
- Czy szkolenia motywują pracowników?
Stabilizacja zatrudnienia
Szkolenia dla pracowników można traktować na wiele różnych sposobów. Trudno jednak nie zauważyć, że są one pewnego rodzaju nobilitacją z każdej perspektywy. Jeżeli otrzymujemy szansę rozwoju od swojego pracodawcy, to nie jest to spowodowane jego chęcią zmiany na naszym stanowisku. Wręcz przeciwnie – do rozwoju przedsiębiorstwa, najwyżej postawione osoby w firmie chętnie angażują obecnych pracowników. Zdecydowanie łatwiej przeszkolić kogoś w jednym aspekcie, niż przechodzić przez wszystkie etapy wdrażania. Szkolenia dla pracowników oznaczają zaufanie w ich umiejętności oraz wkład w działalność całej firmy.
Możliwość rozwoju
Dynamicznie zmieniający się świat wymaga od nas nauki nowych umiejętności. Nie zawsze mamy na to czas oraz energię, ze względu na zobowiązania prywatne oraz kilkadziesiąt godzin w tygodniu spędzonych na pracy. Takie rozwiązanie jak szkolenie firmowe daje nam okazję na rozwój w zakresie zupełnie nowych, nieznanych umiejętności. Nawet weekendowe kursy pozwalają na zdecydowanie szybsze dotarcie do wiedzy, która nie byłaby możliwa z naszej perspektywy. Z tego powodu szkolenia nie są tylko i wyłącznie chęcią pracodawcy do zatrzymania swojego pracownika. Dodatkowo dają one możliwość rozwoju, który w przyszłości może przerodzić się na awans lub przynajmniej większe znaczenie w firmowej hierarchii.
Czy szkolenia motywują pracowników?
Każdy przedsiębiorca zastanawia się, czy szkolenia motywują pracowników. Wystarczy w tym momencie podać prosty przykład, będący od wielu lat podstawą w szkołach biznesu na całym świecie. Zatrzymanie obecnego klienta jest dziesięć razy tańsze niż znalezienie nowego. Można tę zasadę bez najmniejszych problemów przenieść także na swoich pracowników. Dzięki długiej współpracy nie musimy martwić się o ich zaangażowanie oraz znajomość codziennego funkcjonowania firmy. Szkolenia dają nam możliwość nobilitacji najbardziej zasłużonych podwładnych, będących ważnymi elementami w przedsiębiorstwie. W ten sposób obydwie strony będą zadowolone z takich działań.