On The Job Training to szkolenie, które przeprowadzamy bezpośrednio w Twoim miejscu pracy. Trening polega na indywidualnej pracy doświadczonego trenera sprzedaży z pracownikiem w czasie wykonywania przez niego codziennych obowiązków. Trening może obejmować wizyty handlowe u klientów, organizację pracy, planowanie działań handlowych, opracowywanie strategii sprzedaży dedykowanych do konkretnych klientów itp.
Opis.
Metodologia bezpośredniego szkolenia w trakcie pracy a także praktyczne doświadczenie trenerów, sprawia że szkolenie może szybko przełożyć się bezpośrednio na poprawę wyników sprzedaży.
On The Job Training można wykorzystać na różnych stanowiskach – bezpośrednio wśród handlowców, doradców techniczno-handlowych, inżynierów sprzedaży pracujących w terenie, jak również sprzedawców stacjonarnych, product managerów i pracowników szeroko pojętej obsługi klienta. Istotą jest cel samego treningu – czyli nabycie lub doskonalenie umiejętności sprzedaży i obsługi klienta.
Zaletą treningu jest również jego wysoce zindywidualizowany zakres i forma. Dla każdego sprzedawcy przygotowujemy, wspólnie z jego managerem, indywidualny plan rozwoju. Na tej bazie opracowany zostaje arkusz informacji zwrotnej – fragment takiego arkusza jest do pobrania przykład do pobrania. Na podstawie wyników z arkusza przygotowujemy raport i feedback zarówno dla managera jak i samego sprzedawcy.
Cele treningu
Do głównych celów treningu w miejscu pracy należy doskonalenie konkretnych umiejętności sprzedażowych lub zmiana zachowań w procesie sprzedaży obsługi klienta, taki jak np. budowaniem relacji handlowych, kreowaniem potrzeb klientów, technikami negocjacji i sprzedaży, obroną ceny, radzeniem sobie z obiekcjami, zamykaniem sprzedaży, umiejętnościami związanymi z planowaniem działań handlowych itp.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień sprzedażą usług lub towarów, które chcą zwiększyć swoją efektywność w procesie sprzedaży.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
- Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
- Specjaliści ds. sprzedaży,
- Specjaliści ds. obsługi klienta,
- Telemarketerzy,
- Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
- Menedżerowie sprzedaży,
- Inne stanowiska związane z procesem sprzedażowym.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
On the job training w sprzedaży i obsłudze klienta niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
-
W trakcie treningu przebywasz w pracy i wykonujesz codzienne zadania – pozwoli to trenerowi na dokładne sprawdzenie, jakie obszary wymagają u Ciebie poprawy
- Trening ukierunkowany jest tylko na te kompetencje, które rzeczywiście wymagają u Ciebie doskonalenia
-
Zwiększysz swoje kompetencje i skuteczność działań – odbywa się to poprzez indywidualną pracę trenera ze sprzedawcą, głównie w kontakcie z klientem
-
Poprawisz wskaźniki pracy – np. większa skuteczność zamykania sprzedaży, wzrost leadów, itp.
-
Kierownictwo firmy otrzymuje raport z przeprowadzonego treningu – daje to obraz kompetencji pracowników, ich ambicji oraz planów dalszego rozwoju, a także pozwoli na optymalne wykorzystanie ich potencjału
-
Praca indywidualna z dedykowanym trenerem jest dla doradcy wyróżnieniem, ale i zobowiązaniem wobec firmy – sam trening staje się motywatorem dla pracowników
-
Będziesz miał możliwość wymiany doświadczeń – trener przekazuje dobre praktyki, które są adaptowane do specyfiki pracy danego sprzedawcy
-
Ustalisz konkretne, indywidualne cele – czyli obszary poprawy jakości i efektywności pracy na podstawie opracowanego arkusza informacji zwrotnej
Przykładowy zakres szkolenia.
- Przed treningiem handlowiec dokonuje samooceny w każdym z obszarów procesu sprzedaży
-
Trener przeprowadza sesję z handlowcem podczas normalnego dnia pracy – głównie wizyty u klientów
-
Na podstawie obserwacji i wniosków, dotyczących poziomu umiejętności handlowych uzyskanych podczas sesji, zostaje opracowany Arkusz Obserwacji Pracy – zestaw pożądanych zachowań
-
Po każdej wizycie handlowej trener określa Plan Pracy Własnej handlowca i przeprowadza z nim rozmowę, której celem jest ocena jego pracy oraz wypracowanie najlepszych metod pracy i technik handlowych zwiększających skuteczność handlowca
-
Raport zbiorczy z przeprowadzonych wizyt i rozmów z handlowcem – ocena zachowań i kompetencji handlowca
- Powyższy proces powinien być powtarzany co najmniej raz na pół roku
Weryfikacja założonych celów.
W indywidualnych szkoleniach wykorzystujemy stworzone przez nas narzędzia weryfikujące procesy doskonalenia kompetencji (np. arkusze kompetencji). Sprzedawca PRZED treningiem określa poziom umiejętności w danym obszarze, co pozwala trenerowi prowadzić indywidualny trening z pracownikiem nad daną kompetencją. PO treningu pracownik oraz trener dokonują oceny umiejętności danej osoby, na podstawie której powstaje raport zawierający konkretnie wskazane zalecenia do stosowania celem poprawy jakości pracy.
Wynikiem On The Job Trainingu jest narzędzie (plan rozwoju oraz cele), z którym sprzedawca powinien pracować nad doskonaleniem swoich kompetencji. Zostaje wyznaczony czas, po którym trening jest powtarzany, a założone cele weryfikowane.
Trening można dodatkowo wesprzeć testem kompetencji Extended DISC® lub FinxS® Sales Assessment, które mają za zadanie zdiagnozować naturalne predyspozycje i talenty pracownika.
Nasi Trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Marcin Łaski
Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich
Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.
W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.
Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.
Grzegorz Iwańczyk
Trener, coach, przedsiębiorca
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.
Formularz zamówienia usługi On The Job Training.
Wypełnij poniższy formularz, aby zamówić usługę On The Job Training, a skontaktujemy się z Tobą i wspólnie omówimy szczegóły. Wybierz proponowany przez siebie termin, a my sprawdzimy dla Ciebie, czy w tym czasie realizacja usługi jest możliwa. Jeśli nie, zaproponujemy inny termin.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.