W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu, umiejętność właściwego zachowania się i komunikowania jest kluczowa dla budowania trwałych relacji, zarówno z klientami, jak i współpracownikami. Szkolenie „Etykieta w Biznesie” jest dedykowane dla tych, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności interpersonalne i zyskać pewność siebie w różnych sytuacjach zawodowych.
Opis i cel szkolenia.
Głównym celem takiego szkolenia jest zapewnienie uczestnikom umiejętności skutecznej komunikacji i zachowania się w różnych sytuacjach biznesowych. Uczestnicy szkolenia zapoznają się ze skutecznymi strategiami komunikacyjnymi, dowiedzą się jak formułować pytania i prezentować swoje pomysły w sposób klarowny i przekonujący. Poprzez zrozumienie zasad etykiety biznesowej.
Ponadto szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z wiedzą z zakresu savoir-vivre’u w środowisku biznesowym. Szkolenie pomoże w budowie pozytywnego wizerunku profesjonalisty, a także pozwoli na pewne poruszanie się w różnych sytuacjach zawodowych.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane dla osób, które poruszają się na co dzień w środowisku biznesowym.
Znakomicie sprawdzi się ono dla osób, które chcą:
- Nabyć lub usystematyzować wiedzę na temat zasad etykiety biznesowej,
- Wzmocnić swój wizerunek profesjonalisty,
- Nauczyć się odpowiedniego zachowania w różnych sytuacjach biznesowych,
- Budować pozytywne relacje z klientami i współpracownikami,
- Zwiększyć pewność siebie w kontaktach zawodowych.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z etykiety biznesu niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Nauczysz się stosować zasady savoir-vivre’u w kontaktach biznesowych
- Dowiesz się, jak odpowiednio ubierać się na spotkania biznesowe
- Prowadzić poprawną korespondencję biznesową
- Wypracujesz nawiązywanie i rozwijanie relacji biznesowych
- Dowiesz się jak występować publicznie z pewnością siebie
- Unikniesz faux pas w sytuacjach biznesowych
Przykładowy zakres szkolenia.
- Profesjonalna autoprezentacja – zasady autoprezentacji, prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy, omówienie najczęstrzych błędów
- Trudna sztuka przedstawiania osób – kolejność przedstawiania osób, prawidłowy kontakt wzrokowy
- Zapamiętanie imion i nazwisk – okazanie szacunku i zainresowania
- Sztuka wymiany wizytówek – długa droga od poznania do wręczenia i schowania wizytówki
- Uprzejme słuchanie – pokaż, że Ci zależy
- Zasady komunikacji werbalnej – poprawność języka
- Zasady komunikacji niewerbalnej – mowa ciała podczas stania i siedzenia
- Kobieta na arenie biznesowej – całowanie w rękę, przepuszczanie przez drzwi, komplementy
- Rodzaje i zasady korespondencji służbowej
- Rozmowy telefoniczne, poczta głosowa, SMS, WhatsApp, itp.
- Netykieta czyli sztuka pisania e-maili oraz wizerunek w sieci
- Zaproszenie na spotkanie w biurze i poza biurem – prawidłowa forma zaproszenia, wybór lokalizacji, regulowanie rachunku
- Zasady pierwszeństwa na arenie biznesowej
- Precedencja podczas wchodzenia do pomieszczeń i na schodach
- Kolejność wchodzenia do windy oraz kultura jazdy windą
- Witanie gości
- Zabieranie głosu podczas spotkań
- Zajmowanie miejsc w samochodzie
- Zajmowanie miejsc na przyjęciu
- Garderoba kobiety biznesu
- Garderoba mężczyzny w biznesie
- Dress code, czyli dostosowanie ubioru do okazji
- Rodzaje zaproszeń
- Prawidłowe odczytanie zaproszenia – rozszyfrowanie skrótów
- Jak zapraszać i odpowiedzieć na zaproszenie
- Rodzaje przyjęć
- Zasady nawiązywania kontaktów podczas przyjęcia, by było ono dla nas efektywne
- Korzystanie z bufetu – nakładanie potraw, odkładanie naczyń, poprawne jedzenie i picie, trudne sytuacje
- W roli gościa – zajmowanie miejsc, zachowanie i postawa przy stole, rodzaje i mowa sztućców i kieliszków, umiejętność jedzenia różnych potraw, jak korzystać z serwetki, trudne sytuacje
- W roli gospodarza – stół, menu, usadzanie gości, dobór win, serwowanie dań
- „Wypadki” podczas jedzenia
Metodologia.
Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnych warsztatów, z wykorzystaniem różnorodnych metod dydaktycznych, takich jak:
- Wykłady
- Ćwiczenia praktyczne
- Case studies
- Symulacje sytuacji
- Dyskusje
Dane organizacyjne.
Nasi trenerzy.
Wiktor Balcer
Trener z zakresu wystąpień publicznych, marketingu i PR.
Marketing i PR Manager w Cityboard Media, wykładowca w Instytucie Psychologii SWPS w Warszawie. Realizował kampanie dla PGE EJ1, Onetu, Mniejszości Niemieckiej w Polsce, Agencji Rozwoju Przemysłu, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Jako trener szkolił pracowników Tauronu, GDDKiA, Ministerstwa Środowska, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Agencji Rozwoju Przemysłu.Komentator Gazety Wyborczej Opole. Publikował w Polska The Times, Gazecie Finansowej, Nowym Marketingu. Prelegent i moderator na kongresach i seminariach. Współautor 5 książek naukowych z zakresu PR i komunikacji. Ukończył studia magisterskie (socjologia), podyplomowe (PR) i doktoranckie (politologia).
Katarzyna Krupa
Trener z zakresu etykiety i wizerunku w biznesie.
Prelegentka TEDxSGH oraz licznych konferencji biznesowych. Absolwentka Dyplomacji i Stosunków Międzynarodowych w Collegium Civitas w Warszawie. Pracowała w Parlamencie Europejskim w Brukseli.Prowadząca liczne wydarzenia biznesowe, kulturalne, a także sportowe. Kiedyś tancerka i wielokrotna finalistka turniejów tańca towarzyskiego na całym świecie. Jej kariera rozwijała się również w mediach – uczestniczka pięciu edycji kultowego programu Taniec z Gwiazdami, prowadząca poranny program na żywo w Telewizji WP oraz reporterka w programie Dzień Dobry TVN. Ambasadorka Akcji Społecznej „Sama Definiuję Swój Sukces”.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.