FinxS® Feedback 360° jest narzędziem, dzięki któremu można ocenić kompetencje danego pracownika. Ocena ta może być dokonana zarówno przez jego otoczenie (managerowie, współpracownicy), jak i przez niego samego. Dzięki temu badanie to pozwala na dokładną analizę z różnych perspektyw i jest w stanie uwzględnić opinie managera, podwładnych, współpracowników i przełożonego.
Czym jest FinxS® Feedback 360?
Głównym celem procesu jest określenie tego na jakim poziomie znajdują się kluczowe kompetencje, które są niezbędne podczas wykonywania obowiązków na danym stanowisku. Warto zwrócić uwagę na różne aspekty, którymi są umiejętność działania pod presją, czy zdolność podejmowania szybkich decyzji. Istotnym elementem jest również umiejętność ustalania priorytetów i hierarchizacji zadań pod względem ich ważności. Dodatkowo brane pod uwagę jest również monitorowanie postępów w realizacji zadań oraz spójność w wykonywaniu obowiązków. Atutem badania jest też możliwość wzięcia pod uwagę takich kryteriów jak empatia, kontrolowanie emocji, czy zdolność do efektywnej współpracy w zespole.
Feedback 360° jest narzędziem elastycznym, dzięki czemu można je dopasować do potrzeb danej organizacji.
Uczestnicy.
Narzędzie to jest wykorzystywane najczęściej do uzyskania informacji na temat poziomu kompetencji managerów. Zdarza się, że uczestnikami są również pracownicy, którzy nie kierują zespołami, szczególnie w ramach programów rozwojowych i talentowych.
Uczestnicy dokonują samooceny. Porównanie uzyskanych wyników samooceny i feedbacku innych osób jest cenną informacją zarówno dla uczestnika projektu, jak i osób odpowiedzialnych za działania rozwojowe.
Kwestionariusz i kompetencje.
Rekomendujemy kwestionariusz kompetencji Extended Tools, który uwzględnia kluczowe kompetencje współczesnego managera.
Możliwe jest też stworzenie kwestionariusza dedykowanego kwestionariusza np. w oparciu o profil kompetencyjny uczestnika badania, który obowiązuje w danej organizacji.
Wybrane kompetencje przekładane są na stwierdzenia dotyczące obserwowalnych zachowań, które są proste do ocenienia przez współpracowników badanej osoby.
Osoby udzielające feedbacku.
Rekomendujemy włączenie uczestników w proces określania zachowań w ramach kompetencji będących przedmiotem oceny, np. w zakresie pytań otwartych.
Warto zwrócić uwagę na czas, który trzeba poświęcić na feedback 360° i planować racjonalną liczbę osób do oceny.
Liczba osób udzielających feedbacku powinna być w miarę możliwości zbliżona dla wszystkich uczestników.
Aby zachować poufność wyników, liczba osób w grupie oceniających (np. zespół, współpracownicy, klienci wewnętrzni) nie powinna być mniejsza niż 4 osoby.
Raport.
W zależności od potrzeb określamy zawartość raportu, który otrzymają uczestnicy. Raport może składać się z:
- Rankingu pytań
- Wyników wg kompetencji
- Informacji udzielonych w pytaniach otwartych
- „Blind spots”, czyli różnice między samooceną a średnią z ocen zewnętrznych
Konsultacje wyników.
Ważne jest określenie kto, kiedy i w jaki sposób przekaże raport i wnioski uczestnikowi.
Sesja konsultacji wyników ma na celu pomoc w interpretacji wyników badania oraz stworzeniu indywidualnego planu rozwoju kompetencji w oparciu o wyniki.
Taka konsultacja może mieć charakter rozmowy coachingowej z konsultantem z zewnątrz organizacji, by zapewnić wyższą bezstronność i obiektywizm przy interpretacji wyników.
Poufność odpowiedzi.
Proces oceny kompetencji 360° jest w pełni poufny. Udzielający feedbacku odpowiadają anonimowo. Uczestnik otrzymuje tylko uśrednione wyniki. Nikt nie ma dostępu do wyników indywidualnych.
Każda z osób uczestniczących w badaniu otrzymuje emailem indywidualne zaproszenie do badania z hasłami dostępu.
Odpowiedzi osób oceniających są automatycznie kumulowane.
W raporcie znajdują się jedynie wyniki uzyskane na podstawie samooceny oraz średnie z odpowiedzi osób ocenianych.
Co jeszcze warto wiedzieć o Feedback 360°?
Badanie można automatycznie ograniczyć do oceny 270°, czy 180° (tylko trzy lub dwa miary, np. samoocena i zespół).
Po zamówieniu i dodaniu punktów na platformie FinxS, badanie można samodzielnie uruchomić. Projekt jest w pełni zautomatyzowany, dostępny dla uczestników online.
Zalecamy, aby projekt badania Feedback 360° połączyć z analizą Extended DISC – informacja dla managera o kierunkach rozwoju i naturalnym potencjale, dźwigni rozwojowej i pełen obraz swoich zachowań managerskich.
FinxS® Feedback 360° daje korzyści w wielu obszarach.
Badanie FinxS® Feedback 360 niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla przełożonych, jak i dla samego badanego.
- Możliwość wykorzystania narzędzia przez otoczenie badanej osoby – narzędziem mogą posłużyć się przełożeni, współpracownicy, podwładni.
- Wpływ na pracę zespołu – polepszenie efektywności pracy zespołu oraz zwiększenie jego motywacji.
- Lepsza komunikacja – dokładna analiza wyników pozwoli na usprawnienie komunikacji pomiędzy członkami zespołu.
- Informacje dla pracodawcy – przeprowadzenie badania pozwoli pracodawcy na zebranie przydatnych informacji, które będą potrzebne podczas okresowych ocen pracowników, a także w dostosowywaniu projektów szkoleniowych do potrzeb zespołu.
- Regularna ocena kompetencji pracownika – przełożeni mają możliwość monitorowania zmian w zachowaniu pracownika, a także w jego podejściu do obowiązków i relacjach w zespole.
- Informacja zwrotna – badany otrzymuje feedback od swojego otoczenia.
- Mocne i słabe strony – pracownik będzie w stanie zidentyfikować swoje mocne strony, a także rozpoznać obszary, które wymagają poprawy.
- Efektywniejsza komunikacja – badana osoba dowiaduje się, jak jest postrzegana przez współpracowników oraz przełożonych, a to może przyczynić się do poprawy komunikacji oraz jakości pracy.
Indywidualny warsztat umiejętności managerskich.
Przy pomocy badania FinxS® Feedback 360° możemy przeprowadzić indywidualny warsztat umiejętności managerskich, który składa się z następujących etapów:
- Omówienie wyników badania Feedback 360°
- Określenie celów i oczekiwanych rezultatów treningu
- Przedstawienie metodologii pracy na kolejnych spotkaniach
- Określenie action planu, przed pracą nad każdym z wyszczególnionych obszarów
- Indywidualna praca z trenerem podczas wykonywania zadań przez kierownika
- Warsztaty (w wybranych zadaniach z udziałem pracowników), w tym symulacje codziennych zadań managerskich lidera – po każdej sesji – feedback i wskazanie obszarów zmiany w pracy
- Po każdej sesji – feedback z dotychczasowych działań oraz określenie zadań dla kierownika
- Całościowy feedback dla kierownika
- Podsumowanie dla przełożonego i HR – raport dla managementu z oceną pracy kierownika
- Poprawa jakości i efektywności pracy managera, m. in. w zakresie podejmowania decyzji, delegowania zadań, postaw sprzyjających współpracy, udzielania feedbacku, motywowania, konstruktywnej krytyki i oceny pracownika
- Wzrost świadomości własnego stylu kierowania, zrozumienie własnych predyspozycji w zakresie inteligencji emocjonalnej w korelacji z osobowością współpracowników
- Wypracowanie przez uczestnika warsztatów action planów – mierzalnych celów do realizacji (plany indywidualne i plany rozwoju)
Gwarancja jakości.
Testy FinxS® Feedback 360° mogą być realizowane TYLKO przez psychologów posiadających uprawnienia nadane przez producenta testu. To gwarancja jakości i rzetelności przeprowadzenia testu oraz jego właściwej interpretacji zarówno w przypadku osoby poddanej testowi jak i przełożonym.
W Illustro masz gwarancję, że test zostanie przeprowadzony przez psychologa lub specjalistę HR, posiadającego certyfikację FinxS® Feedback 360°.
Nasi akredytowani eksperci.
Natalia Kotas-Rippel
Psycholog pracy i organizacji, trener, doradca. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego – Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Szkoły Trenerów. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz International Association of Applied Psychology. Certyfikowany trener Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie, gdzie ukończyła szkołę treningu i warsztatu psychologicznego. Jest licencjonowanym konsultantem Extended DISC®, Mental Toughness (MTQPlus), People Keys, FSA.
Specjalizuje się w zagadnieniach motywowania pozafinansowego, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzaniu stresem, odporności psychicznej oraz treningach umiejętności kierowniczych dla kadry menedżerskiej. Czynny trener i konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Doradca w zakresie badania kompetencji personelu i kadry menedżerskiej, tworzeniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi, strategii organizacji. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania i psychologii biznesu w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, a wcześniej na Wyższej Szkole Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego, Wyższej Szkole Psychologii Społecznej, Uniwersytecie Warszawskim, Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.
Sandra Samsel
Specjalistka ds. rekrutacji i HR, absolwentka psychologii na Uniwersytecie Opolskim.
Od ponad 3 lat działa w szeroko pojętym HR – prowadzi rekrutacje end-to-end, głównie na stanowiska specjalistyczne i managerskie. Koordynuje szkolenia oraz bierze udział w licznych projektach HR-owych. Jest certyfikowaną konsultantką Extended DISC®.
Anna Giletiuk
Specjalistka w obszarze rekrutacji i projektów HR. Absolwentka Uniwersytetu Opolskiego na kierunku psychologia oraz studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu na kierunku nowoczesne zarządzenie zasobami ludzkimi. Jest certyfikowaną konsultantką Extended DISC®.
Zobacz przykładowy raport FinxS® Feedback 360°.
Zobacz przykładowy raport FinxS® Feedback 360°.
Formularz zamówienia FinxS® Feedback 360°.
Wypełnij poniższy formularz, aby zamówić badanie FinxS® Feedback 360°, a skontaktujemy się z Tobą i wspólnie omówimy szczegóły oraz ustalimy jaki rodzaj wykonywanego badania będzie dla Ciebie najbardziej korzystny. Po opłaceniu usługi otrzymasz drogą mailową link do wypełnienia kwestionariusza (całość zajmuje ok. 10-15 minut). Na podstawie wygenerowanego raportu otrzymasz szczegółowe wyniki badania, a także informację zwrotną od certyfikowanego specjalisty, po wcześniejszym ustaleniu terminu. Feedback możliwy jest w formie stacjonarnej lub zdalnej.
Klienci o naszych usługach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.