Rekrutujemy specjalistów
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Wszędzie
Search in posts
Search in pages
Sklep
Szkolenia
Doradztwo personalne
Oferty pracy

Poszukiwania nowego pracownika to proces, z którym mierzy się wiele firm. W zależności od możliwości niektórzy pracodawcy przeprowadzają rekrutacje samodzielnie, inni sięgają po pomoc do specjalistów w dziedzinie HR. Sprawdź metody poszukiwania pracowników i zasady, które powinny obowiązywać podczas całego procesu rekrutacji. Dzięki temu uda Ci się podjąć współpracę z odpowiednimi kandydatami.

Spis treści:

  1. Jak rekrutować, aby szybko znaleźć odpowiedniego pracownika?
  2. Jakie są ważne czynniki w rekrutacji pracowników?
  3. Jak rekrutować pracowników, aby zatrudnić kompetentny personel?

Jak rekrutować, aby szybko znaleźć odpowiedniego pracownika?

Gdy już wiadomo, że firma potrzebuje nowego pracownika, pracodawca powinien zdecydować się na określoną strategię poszukiwania kandydatów. Wyróżnia się trzy podstawowe techniki:

  1. Bierna, która polega na analizie CV dostarczanych przez osoby, nawet wtedy, kiedy firma nie prowadziła rekrutacji. W tej technice analizie mogą podlegać również kandydaci polecani przez obecnych pracowników.
  2. Aktywna bezpośrednia, czyli podejmowanie działania na rzecz znalezienia pracownika. Ma to związek z wystawianiem ogłoszeń o pracę na różnych portalach i forach. W tym modelu przedsiębiorca działa sam, bez pomocy zewnętrznych firm.
  3. Aktywna pośrednia, która polega na zaangażowaniu podmiotu zewnętrznego, który znajdzie kandydatów spełniających oczekiwania pracodawcy. To najczęściej dotyczy dużych firm i korporacji, które dzięki temu mogą oszczędzić wiele czasu na całym procesie.

Szukasz pracownika? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!

Jakie są ważne czynniki w rekrutacji pracowników?

Niezależnie od tego, czy przedsiębiorca zdecyduje się samemu pokierować rekrutacją, czy zrobi to za niego wyspecjalizowana firma, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników. Przede wszystkim trzeba ustalić kwestię związaną z tym, czy firmie zależy na kandydacie, który posiada już wiedzę, czy jest ona w stanie przyuczyć nową osobę. Pomoże to nakreślić profil kandydata i stawiane przed nim wymagania. Ważnymi elementami są również liczba aplikacji z danego źródła, ich jakość oraz koszt pozyskania. Warto zweryfikować, czy wybrany sposób jest korzystny i przyniesie wartość w postaci kompetentnych kandydatów na dane stanowisko pracy. Dobrze zastanowić się również nad czasem trwania rekrutacji i mieć świadomość, że zwłaszcza w specjalistycznych branżach może się on wydłużyć.

Jak rekrutować pracowników, aby zatrudnić kompetentny personel?

Rekrutacja pracowników powinna skupiać się na wnikliwej analizie predyspozycji i osobowości kandydatów. Warto weryfikować również deklarowane umiejętności i wiedzę np. poprzez zadania rekrutacyjne. To pozwoli uniknąć sytuacji, w których po zatrudnieniu okaże się, że pracownik nie posiada odpowiednich kompetencji na dane stanowisko.

Potrzebujesz wsparcia w procesie rekrutacji pracownika? Napisz do nas!


Zapisz się na newsletter!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną na wskazany przeze mnie adres email informacji handlowej w rozumieniu art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną od Illustro Doradztwo s.c. Grzegorz Rippel & Anna Marcichowska-Kotas i zapoznałem/am się z Polityką Prywatności.