Szkolenie z technik sprzedaży jest zaprojektowane w taki sposób, aby rozwinąć umiejętności handlowców w dziedzinie skutecznego budowania relacji z klientami, czy zwiększania konwersji sprzedaży, przekładającej się na wyniki firmy. Efektywna sprzedaż powinna opierać się o narzędzia, które są dostosowane do potrzeb rynku. W skład technik sprzedaży wchodzi wiele czynników, takich jak prezentacja produktu, negocjacje cenowe, wykorzystanie emocji, czy budowa argumentów sprzedażowych.
Opis i cel szkolenia.
Szkolenie ma na celu przekazanie najnowszej wiedzy na temat skutecznych narzędzi sprzedażowych obecnych na rynku. Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z różnymi technikami sprzedażowymi oraz ich praktycznym zastosowaniem poprzez prowadzenie profesjonalnych warsztatów i ćwiczeń.
Dodatkowo, skupimy się na psychologii sprzedaży oraz na tym, jak można wykorzystać jej zasady podczas codziennych obowiązków służbowych. Omówimy w jaki sposób zrozumienie psychologicznych mechanizmów wpływa na decyzje zakupowe klientów i jak można wykorzystać je, aby osiągnąć sukces w sprzedaży.
Wszystkie te elementy szkolenia połączą się w praktyczny sposób, umożliwiając uczestnikom zastosowanie zdobytej wiedzy w ich codziennej pracy. Poprzez interaktywne metody nauczania, warsztaty i ćwiczenia praktyczne, uczestnicy będą mogli rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe i zdobywać pewność siebie w procesie sprzedaży.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień sprzedażą usług lub towarów, które chcą zwiększyć swoją efektywność w procesie sprzedaży.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
- Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
- Specjaliści ds. sprzedaży,
- Specjaliści ds. obsługi klienta,
- Telemarketerzy,
- Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
- Menedżerowie sprzedaży,
- Inne stanowiska związane z procesem sprzedażowym.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z technik sprzedaży niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Dowiesz się na co zwracać uwagę podczas rozmowy z klientem
- Nauczysz się stosować język korzyści
- Poznasz wiele technik, które wspomogą Twoją sprzedaż
- Poznasz nowe i skuteczne sposoby, które pozwolą Ci na pozyskiwanie nowych klientów
- Będziesz wiedział jak najlepiej zaplanować sprzedaż i jak optymalizować lejek sprzedażowy
Przykładowy zakres szkolenia.
- Rola sprzedawcy w procesie obsługi klienta jako reprezentanta firmy (znaczenie słów, wyglądu i zachowania w budowaniu wizerunku osobistego sprzedawcy firmy)
- Firma miejscem pracy – wizerunek firmy w konfrontacji z konkurencją: w czym jesteśmy lepsi od innych i jak to przekazać klientom?
- Specyficzne uwarunkowania sprzedaży w sektorze handlu (wpływ sezonowości i związane z tym zadania i cele handlowców w punktach sprzedaży)
- Czynniki wpływające na decyzje zakupowe klientów – analiza „dlaczego klienci kupują?”, „Co możemy zrobić, żeby kupowali nasze produkty i usługi?”
- Analiza typologii osobowości klienta jako klucz do zwiększania sprzedaży
- Stosowanie reguł wpływu społecznego – zasady wg Roberta Cialdiniego
- Techniki relatywizowania ceny
- Otwarcie rozmowy handlowej – czynniki wpływające na sukces procesu sprzedaży
- Badanie potrzeb klienta – zadawanie pytań kluczem dobrej rozmowy handlowej (m.in. pytania otwarte, pytania zamknięte, pytania sugerujące jako elementy prowadzenia procesu badania potrzeb klienta)
- Aktywne słuchanie – trening – jako kluczowa kwestia w badaniu potrzeb klienta
- Prezentacja oferty i rozwiązań dostosowanych do klienta – trening stosowania języka korzyści w sprzedaży z zastosowaniem treningu z kamerą
- Obiekcje jako sygnał zakupowy
- Zamykanie procesu sprzedaży – najczęstsze sposoby zamykania i kontraktowania ustaleń
- Reklamacja i zastrzeżenia jako szansa na długotrwałe relacje
- Serwis posprzedażowy jako element budowania długotrwałych relacji i przewagi nad konkurencją
- Podział rozmów zdalnych przy wykorzystaniu telefonów, platform komunikacyjnych (Zoom, Teams)
- Otwarcie rozmowy
- Ustalenie celu rozmowy – prezentacja oferty, umówienia spotkania, zaproszenie do wizyty – optymalne schematy działania
- Aktywne słuchanie w rozmowie zdalnej – jako kluczowa kwestia w badaniu potrzeb klienta
- Prezentacja propozycji językiem korzyści
- Pokonywanie obiekcji i zastrzeżeń ze strony rozmówcy
- Kontraktowanie ustaleń
- Procedury kończenia rozmów zdalnych
- Manipulacje samooceną
- Manipulacje emocjami
- Manipulacje czasem
- Rozpoznawanie manipulacji i chwytów socjotechnicznych stosowanych przez kontrahentów w tym kontrmanipulacji
- Zasady przeciwstawiania się manipulacjom
- Jak tworzyć historie sprzedażowe?
- Uprzedzanie obiekcji
- Marketing narracyjny
- Umiejętność przedstawienia wizji
- Przedstawianie korzyści i przewag konkurencyjnych
- Kreacja potrzeb przez historię
- Perswazja z użyciem storytellingu
- Technika kreatywna tworzenia metafor
- Od metafory do historii
- Wykorzystanie analogii
- Techniki wywierania wpływu
- Mechanizmy psychologiczne
- Stawianie warunków na miękko i twardo
- Intencje i taktyki dłużników – sposoby rozpoznawania i reagowania
- Rozpoznawanie manipulacji oraz sposoby na reagowanie
- Komunikacja argumentami
- Komunikowanie możliwych sankcji przy zachowaniu szacunku i dobrych relacji
- Negocjowanie warunków spłaty
Metodologia.
Podczas szkolenia z technik sprzedaży stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Mini-wykłady wprowadzające, ilustrowane prezentacją i planszami (typu flipchart)
- Dyskusje uczestników wraz z trenerem na temat osobistych przemyśleń, a także praca nad wątkami, które ich osobiście nurtują
- Odgrywanie scenek pod superwizją prowadzącego i innych uczestników
- Analiza case studies – uczestnicy analizują wraz z trenerem studia przypadków, które ukazują przykłady zastosowania różnych technik sprzedaży
Dane organizacyjne.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Marcin Łaski
Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich
Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.
W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.
Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.
Grzegorz Iwańczyk
Trener, coach, przedsiębiorca
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.
Szkolenie z technik sprzedaży – autorska i skuteczna metodologia
W ILLUSTRO dbamy o to, aby przekazywana wiedza była na bardzo wysokim poziomie. Dlatego w naszym zespole nie brakuje ekspertów, którzy są przede wszystkim praktykami i potrafią umiejętnie przekazać kursantom nowe pojęcia. Nasze szkolenia z technik sprzedaży zostały opracowane w całości przez nas, na podstawie oczekiwań naszych klientów. Stosujemy różne metody nauczania, m.in. mini-wykłady, prezentacje, dyskusje, scenki, a także analizy przypadków, aby zobrazować problemy i wyzwania na konkretnym przykładzie. Dzięki temu nasze szkolenia są skuteczne, a pozyskaną wiedzę łatwiej wdrożyć w codzienną obsługę klienta. Przekonaj się sam, jak wiele może zyskać Twoja firma!
Szkolenie techniki sprzedaży – nie tylko dla działu handlowego
Szkolenie technik sprzedaży w ILLUSTRO sprawdzi się dla wszystkich osób, które na co dzień mają kontakt z klientem. Dotyczy to zarówno sprzedaży bezpośredniej, jak i online. Wiedza z tego zakresu pozytywnie wpłynie na prowadzenie procesu sprzedaży wśród pracowników w dziale handlowym, ale także specjalistów ds. sprzedaży i obsługi klienta, a także menedżerów. Nasze wieloletnie doświadczenie pozwoliło nam poznać podstawowe problemy związane z obsługą klienta. Doskonale znamy specyfikę pracy w tym zakresie, dlatego nasze szkolenie wzbogaci kursantów praktyczną wiedzą, która pomoże im podnieść sprzedaż.
Techniki sprzedaży – szkolenie w pełni dopasowane do Twoich potrzeb
Podchodzimy do procesu szkolenia bardzo indywidualnie. Mamy świadomość, że każdy nasz klient może mieć inne oczekiwania i problemy, dlatego całkowity program szkolenia opracowujemy na podstawie analizy potrzeb. To sprawia, że proponowane przez nas techniki sprzedaży i szkolenie całkowicie odpowiadają specyfice pracy firmy. Tylko w taki sposób pracownicy będą w stanie osiągnąć korzyści i prowadzić efektywną sprzedaż produktów lub usług.
Szkolenia technik sprzedaży podniosą zysk w Twojej firmie
Jeśli chcesz zwiększyć zysk i zamykać każdy proces zakupowy sukcesem musisz znać podstawowe techniki sprzedaży. Nasze szkolenie umożliwi Ci poznanie psychologii sprzedaży, posługiwanie się językiem korzyści w komunikacji z klientem oraz zwracanie uwagi na kluczowe elementy w rozmowie z nim. Nasze szkolenia technik sprzedaży skutecznie zwiększają zysk w firmie, ponieważ nabyta wiedza pozwala pracownikom zaplanować sprzedaż i przeprowadzić klienta przez każdy etap w lejku sprzedażowym. Umów się na rozmowę z naszym konsultantem, aby dowiedzieć się więcej o tym szkoleniu.