Apache/F1
Zespół zmienia się w konstruktorów, którego zadaniem jest zbudowanie z otrzymanych elementów i instrukcji montażu, bolidu F1 i helikoptera Apache. Zabawa wymaga zmysłu współpracy, koordynacji pracy, precyzji i jednocześnie fantazji, bo oba wehikuły należy pomalować w barwy sportowe i wojenne.
Wąż ze skrzyń
Cała drużyna staje na skrzynkach, a pod nimi jest roztopiona lawa. Tylko przekładając skrzynie z końca na początek drużyna może przejść w bezpieczne miejsce. Nikt nie może stanąć na gruncie (lawie).
Nosze
Nasz wierny przyjaciel zwichnął nogę, przecież nie zostawimy go w lesie. Za pomocą prowizorycznych desek i kawałka liny budujemy przenośne nosze, transportując kolegę do miejsca wyznaczonego na mapie.
Radiostacja
Niejednokrotnie współpraca w zespole jest możliwa dzięki wykorzystaniu telefonu. Tak jest w tym zadaniu, gdzie jednak najpierw zespół musi skonstruować urządzenie zgodnie z instrukcją, przy precyzyjnym podziale zadań, aby urządzenie mogło zafunkcjonować i aby uczestnicy mogli przekazać istotne informacje swoim partnerom.
Stanowisko z siecią pajęczą
Jesteśmy już tak blisko, a tu jak to w jaskiniach, rozwieszona jest potężna sieć pajęcza, której nie można dotknąć, aby nie zbudzić śpiącego pająka, który uplótł to cudo w takich wymiarach, na dodatek przez jeden otwór w sieci. Zadanie świetnie buduje zaufanie w grupie.
Tangramy
Zabawa polegająca na wspólnym schematycznym działaniu całego zespołu podczas działań stresogennych. Celem będzie uzupełnienie tangramów. Każdy poziom będzie coraz to bardziej trudniejszy i coraz łatwiej będzie się pomylić.
Zabawa logiczna
Dochodzimy całą ekipą do rozsypanej zagadki logicznej, którą musimy wspólnie ułożyć. Dzięki wspólnemu wysiłkowi otrzymujemy kolejną wskazówkę do naszej mapy.
Litera A
Pośród pagórków znajdujemy drewniane elementy, dzięki którym musimy pokonać porośnięte mokradła suchą stopą. Nasi koledzy przytrzymują w pionie konstrukcję a najbardziej odważna osoba pracując balastem przemieszcza się przez mokradła.
Narty indiańskie
Długie narty dla 4 osób, którzy równo muszą podnosić jedną nogę, przestawić ją, a następnie drugą nogę w wyścigach pomiędzy przeszkodami. Wygrywa drużyna, która pierwsza dojdzie do mety.
Zabawy linowe
Wszelkiego rodzaju zabawy linowe, które motywują do wspólnych działań całą grupę – począwszy od mostu na jednej linie a skończywszy na moście złożonym z rąk uczestników.
Terenoznawstwo
Nauka orientacji w trudnym terenie za pomocą azymutów, umiejętność posługiwania się kompasem – tej lekcji żaden żołnierz nie przegapił.
Platforma obywatelska
Drużyna wchodzi na platformę i wspólnie podskakując powoduje, że ich kolega może przeciągnąć cały team do mety.
Hydraulik
Do długiej rury z wieloma dziurami wrzucamy wiadomość, napełniamy rurę wodą a drużyna ma palcami zatrzymać wypływającą wodę.
Kryptogologia
Szyfrujemy wiadomości a następnie za pomocą różnych szyfrów próbujemy je odszyfrować i przekazać np. Morsem machając chorągiewkami jak na okrętach.
Wykrywacze metali
Po przejściu różnych trudności, team otrzymuje wykrywacze metali, saperki, patyki i wspólnie poszukuje zakopanej metalowej skrzynki, w której jest ukryty skarb w określonym na mapie terenie po uprzednim rozwiązaniu łamigłówki zaszyfrowanej alfabetem Morse’a.