Szkolenie mające na celu doskonalenie kompetencji team leaderów charakteryzuje się indywidualnym podejściem do każdego przypadku. Poprzedzone jest dokładnym zbadaniem potrzeb szkoleniowych w firmie celem zrozumienia specyfiki danego zespołu i branży. Na tej podstawie powstaje dedykowany program szkolenia, który dostosowany jest do realnych potrzeb w zakresie doskonalenia kompetencji liderów lub osób dedykowanych do tej roli.
Opis i cel szkolenia.
Szkolenie ma wymiar praktyczny i prowadzi do zwiększenia skuteczności w zakresie zarządzania zespołem i budowania konstruktywnych relacji. W trakcie warsztatów uczestnicy rozwiną swoje kompetencje w zakresie przekazywania i brania odpowiedzialności za przekazywane informacje, delegowania zadań, budowania efektywnej współpracy zespołowej oraz przeanalizują najczęściej popełniane błędy w procesie komunikacji. Szkolenie ma również na celu zwiększenie samoświadomości liderów lub osób dedykowanych do tej roli, odnośnie wpływu ich postaw i zachowań na sprawczość zespołu.
Nasze atuty.
Autorska metodologia badania potrzeb w formie warsztatu diagnostycznego
Dopasowany program i scenariusz szkolenia do Twojego biznesu
Trening umiejętności prowadzony przez praktyków
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane do liderów zespołów lub osób dedykowanych do tej roli, np.:
- Managerowie
- Liderzy zespołów
- Brygadziści
- Kierownicy
- Właściciele firm
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie dla team leaderów niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Poznasz praktyczne narzędzia do skutecznego motywowania pracowników
- Dowiesz się jak usprawnić pracę zespołów, aby przyczynić się do realizacji strategicznych celów firmy
- Wzrośnie świadomość własnego stylu komunikowania liderów, a także zrozumienie predyspozycji związanych z osobowością innych członków zespołu
- Zespół będzie świadomie wpływać na proces kształtowania kultury organizacyjnej firmy w oparciu o zaangażowanie
Przykładowy zakres szkolenia.
- Funkcje komunikacji w firmie – komunikacja formalna i nieformalna – destrukcyjna siła niedomówień i plotek
- Komunikacja jedno i dwukierunkowa, czyli wykonywanie rozkazów czy współpraca?
- Style komunikowania się ludzi w zespołach i bariery w komunikacji interpersonalnej – „słucham, ale nie słyszałem”
- Odpowiedzialność za przekazywanie informacji a efektywna współpraca zespołowa
- Zasady budowania komunikatów – kanały komunikacji a efektywność współpracy
- Optymalne wykorzystanie narzędzi komunikacji w pracy zdalnej – spotkanie twarzą w twarz, WhatsApp, czy może Skype?
- Motywowanie poprzez umiejętny feedback – jak zwrócić uwagę i otrzymać podziękowanie od kolegi
- Rola lidera zespołu – przywódca czy manager?
- Zjawiska w zespołach – efekt synergii, syndrom „myślenia grupowego”, efekt kapitanozy, lenistwo społeczne, atrybucje
- Realizacja celów zespołowych – jak je budować i wyznaczać indywidualne zadania
- Optymalna liczba osób w zespole – „co dwie głowy to nie jedna”, ale z drugiej strony „gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść”
- Skuteczna grupa a zespół, czyli kiedy ludziom zaczyna zależeć na współpracy ze sobą
- Wspólne zebrania – efektywne spotkanie czy nudna nasiadówka? Warunki prowadzenia skutecznych spotkań zespołowych
- Asertywność w komunikacji – modne hasło, ale na czym właściwie to polega i jaki ma wpływ na relacje w zespole?
- Delegowanie zadań pracownikom a sposób w jaki są odbierane i interpretowane przez pracowników
- Przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
- Ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
- Elementy blokujące delegowanie zadań
- Reguły delegowania zadań – 6 reguł skutecznego delegowania zadań
- Techniki egzekwowania obowiązków i realizacji zadań
- Monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracowników
- Modele motywowania – różne podejścia
- Najnowsze podejścia do motywowania na bazie badań naukowych
- Top Employee – dobre praktyki nagradzanych pracodawców
- Case „Maggy”
- Metoda pokonywania ograniczających przekonań jako narzędzie budowania automotywacji do działania
- Rola inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu w tworzeniu przyjaznego i motywującego miejsca pracy
- Mustang – program talentów
- Zarządzanie sytuacyjne Blancharda – jak budować zmotywowany zespół pracowniczy
- Zasady konstruktywnej rozmowy z pracownikiem
- Konstruktywne udzielanie feedbacku – informacji zwrotnej
- Prowadzenie rozmowy krytycznej
- Prowadzenie rozmowy motywacyjnej
- Doskonalenie umiejętności aktywnego słuchania
- Zachowanie postawy asertywnej
- Umiejętność zadawania pytań
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej
- Sztuka wyznaczania i uzgadniania celów
- Reagowanie na trudne sytuacje (buta, arogancja, rozpacz, rezygnacja, sabotaż, obojętność pracownika, itp.)
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Symulacje rozmów z pracownikami, w których uczestnicy szkolenia muszą udzielić konstruktywnej i korygującej informacji zwrotnej dla członków swojego zespołu
- Ćwiczenia z zakresu skutecznego delegowania zadań, mając na uwadze zróżnicowane kompetencje pracowników
- Symulacje prowadzenia asertywnych rozmów z zespołem
Dane organizacyjne.
Liczba uczestników
Do 12 osób.
Miejsce
Szkolenie możemy przeprowadzić zarówno na naszej sali szkoleniowej, jak i w siedzibie Klienta.
Czas trwania
Szkolenie obejmuje od 16 do 24 godzin dydaktycznych (2 lub 3 dni) – ustalane w zależności od potrzeb Klienta.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego.
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Grzegorz Rippel
EMBA, przedsiębiorca, trener biznesu, doradca zawodowy i wykładowca akademicki. Od ponad dwudziestu lat związany z branżą szkoleniowo-doradczą. Właściciel firmy szkoleniowo-doradczej ILLUSTRO, zajmującej się szkoleniami, doradztwem personalnym i organizacyjnym. Licencjonowany konsultant Extended DISC.
Specjalizuje się w szkoleniach z kompetencji menedżerskich i sprzedażowych. Zrealizował ponad 30 tysięcy godzin szkoleniowych i doradztwa dla grup handlowców i menedżerów.
W swojej pracy łączy praktykę zarządzania i doradztwa biznesowego z pracą ze studentami. Od 2012 r. współpracuje jako wykładowca – praktyk z Uniwersytetem Merito (dawniej Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu i Opolu). Laureat nagrody WSB za najwyższe noty w ocenie kadry dydaktycznej WSB. Jest członkiem Rady Biznesu WSB we Wrocławiu i Opolu. Twórca, wykładowca i opiekun merytoryczny kierunków studiów podyplomowych na Uniwersytecie Merito z Zarządzania Zasobami Ludzkimi.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
Współpraca z firmą ILLUSTRO przyniosła wiele korzystnych zmian w prowadzonej przez nas polityce HR oraz rozwoju kompetencji pracowników, dlatego też bardzo polecamy firmę ILLUSTRO jako solidnego partnera w biznesie.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.