Obrona ceny oraz zamykanie sprzedaży to kluczowe części finalizowania transakcji sprzedażowych. Nasze szkolenie obejmuje szereg elementów, które mają pomóc uczestnikom zrozumieć cały proces negocjacji oraz identyfikować sygnały zakupowe klienta. Uczestnicy nabędą wiedzę w jaki sposób efektywnie argumentować za wartością produktu czy usługi.
Opis i cel szkolenia.
Szkolenie z obrony ceny i zamykania sprzedaży wprowadzi uczestników do podstaw strategii negocjacyjnych, dzięki czemu dowiedzą się oni o różnych podejściach do obrony ceny, takich jak twarda negocjacja, wartość dodana, czy budowanie relacji. Zaprezentowane zostaną również techniki, które pomogą przeciwdziałać argumentom klientów dotyczących ceny.
Głównym celem szkolenia jest nauka skutecznego odpowiadania na pytania klientów oraz rozwiązywanie ich wątpliwości, czy konstruktywne reagowanie na zarzuty klientów. Po szkoleniu będziesz wiedział jak podtrzymać wartość swojego produktu, czy usługi, a także dowiesz się w jaki sposób utrzymać klienta w procesie sprzedaży.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień sprzedażą usług lub towarów, które chcą zwiększyć swoją efektywność w procesie sprzedaży.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
- Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
- Specjaliści ds. sprzedaży,
- Specjaliści ds. obsługi klienta,
- Telemarketerzy,
- Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
- Menedżerowie sprzedaży,
- Inne stanowiska związane z procesem sprzedażowym.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z obrony ceny i zamykania sprzedaży niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Nabędziesz umiejętności prowadzenia rozmów cenowych w sposób zapewniający maksymalizację rentowności transakcji
- Dowiesz się jak opracowywać taktyki obrony ceny na bazie realnych problemów handlowych firmy
- Nauczysz się jak zamykać sprzedaż przy zastosowaniu różnych technik domykania i finalizacji transakcji w zależności od typu klienta i jego zachowania
Przykładowy zakres szkolenia.
- Skuteczna strategia rozmowy – budowanie scenariusza rozmowy
- Techniki budowania przekonujących argumentów bez wykorzystania argumentu ceny
- Kluczowe czynniki procesu decyzyjnego klienta
- Najczęstsze błędy handlowców w czasie negocjacji cenowych
- Ustępowanie presji klientom – kluczowe zasady
- Zamykanie transakcji z obiekcji, czyli mini-kontrakty
- Odkrywanie blefu cenowego u klientów
- Gra symulacyjna – negocjacje cenowe
- Przegląd technik obrony ceny (m.in. wartości dodane, rozbicie na jednostki, najniższa cena, blef cenowy, alternatywa cenowa)
- Obrona ceny a obiekcje klienta – 3 zasady: empatyczna, perswazyjna, coachingowa
- Budowanie scenariuszy pracy z obiekcjami na bazie rzeczywistych zdarzeń z praktyki handlowej – scenki z symulacją sprzedaży
- Skuteczne metody walki z obiekcjami klienta
- Zasady postępowania w przypadku zastrzeżeń klienta
- Własne scenariusze pokonywania obiekcji
- Trening szybkiego reagowania na obiekcje klienta
- Balon próbny
- Zjawisko reaktancji
- Wyjątkowa oferta
- Technika płynnej finalizacji
- Technika przekładana
- Finalizacja pomocnicza
- Technika założeniowa
- Finalizacja „na szczeniaka”
- Metoda Franklina
- Klient krytykuje…
- Klient nie udziela informacji o swojej decyzji…
- Klient powołuje się na konkurencję…
- Klient odkłada decyzje w czasie…
Metodologia.
Podczas szkolenia z obrony ceny i zamykania sprzedaży stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Mini-wykłady wprowadzające, ilustrowane prezentacją i planszami (typu flipchart)
- Dyskusje uczestników wraz z trenerem na temat osobistych przemyśleń, a także praca nad wątkami, które ich osobiście nurtują
- Odgrywanie scenek pod superwizją prowadzącego i innych uczestników
- Analiza case studies – uczestnicy analizują wraz z trenerem studia przypadków, które ukazują przykłady zastosowania różnych technik sprzedaży
Dane organizacyjne.
Liczba uczestników
Do 12 osób.
Miejsce
Szkolenie możemy przeprowadzić zarówno na naszej sali szkoleniowej, jak i w siedzibie Klienta.
Czas trwania
Szkolenie obejmuje od 8 do 16 godzin dydaktycznych (1 lub 2 dni) – ustalane w zależności od potrzeb Klienta.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Marcin Łaski
Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich
Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.
W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.
Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.
Grzegorz Iwańczyk
Trener, coach, przedsiębiorca
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.