Szkolenie z negocjacji handlowych jest skoncentrowane na tematyce związanej z zaspokajaniem interesów obu stron podczas procesu sprzedażowego. Uczestnicy wypracują na nim rozwiązania, które pomogą im w osiąganiu celów negocjacyjnych, a także pozwolą na utrzymywanie pozytywnych kontaktów, poprzez wypracowywanie rozwiązań korzystnych dla obu stron negocjacji.
Opis i cel szkolenia.
Szkolenie ma za zadanie przygotować uczestników do negocjacji tak, aby zarówno interesy własne, jak i klienta zostały osiągane, a przedstawione w nim techniki pokażą jak skutecznie wywierać wpływ na swoim kliencie w czasie negocjacji. Warsztat przeprowadzi uczestników przez każdy element negocjacji, dzięki czemu rozwiną oni swoją wiedzę m. in. z zakresu psychologii negocjacji.
Głównym celem naszego szkolenia jest przygotowanie uczestników w taki sposób, aby każde negocjacje stały się dla nich bardziej przewidywalne i jak najmniej stresujące. Uczestnicy dowiedzą się jak radzić sobie w trudnych sytuacjach w czasie negocjacji i nauczą się rozpoznawać typy negocjatorów. Zdobycie praktycznej wiedzy z tego zakresu pozwoli im na dobieranie narzędzi podczas negocjacji w taki sposób, by negocjacje zawsze były win-win.
Nasze atuty.
Autorska metodologia badania potrzeb w formie warsztatu diagnostycznego
Dopasowany program i scenariusz szkolenia do Twojego biznesu
Trening umiejętności prowadzony przez praktyków
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie z negocjacji handlowych jest kierowane dla osób, zajmujących się na co dzień prowadzeniem negocjacji z klientem.
Mogą to być pracownicy na takich stanowiskach jak:
- Handlowcy, przedstawiciele handlowi,
- Specjaliści ds. sprzedaży,
- Specjaliści ds. obsługi klienta,
- Telemarketerzy,
- Sprzedawcy w sklepach online i stacjonarnych,
- Menedżerowie sprzedaży,
- Przedsiębiorcy, właściciele firm,
- Inne stanowiska związane z prowadzeniem na co dzień negocjacji.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z zakresu negocjacji handlowych niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Dowiesz się w jaki sposób kontrolować swoje emocje podczas prowadzenia negocjacji
- Będziesz wiedział jak aktywnie słuchać partnera negocjacji, aby dobrze zrozumieć jego potrzeby
- Nauczysz się zadawać szczegółowe pytania, które pomogą Ci w dopasowaniu oferty do wymogów klienta
- Nabędziesz wiedzę stosowaną w różnego rodzaju technikach negocjacyjnych
Przykładowy zakres szkolenia.
- Definicja negocjacji handlowych
- Kluczowe zasady oraz etapy negocjacji
- Najczęstsze błędy i pułapki negocjacyjne
- Analiza przednegocjacyjna
- Określenie swoich celów i strategii stosowanej podczas negocjacji
- Analiza i badanie drugiej strony oraz jej interesów
- Efektywna komunikacja werbalna i niewerbalna
- Aktywne słuchanie i umiejętność zadawania odpowiednich pytań
- Trudne sytuacje podczas negocjacji i rozwiązywanie konfliktów
- Negocjacje opierające się na interesach
- Negocjacje opierające się na wartościach
- Tworzenie i podtrzymywanie dobrych relacji z klientem w czasie negocjacji
- Kontrola własnych emocji
- Kontrola emocji drugiej strony
- Wykorzystywanie emocji w celu osiągnięcia pożądanego porozumienia
- Świadomość emocji w negocjacjach
- Wykorzystanie różnych narzędzi technologicznych w procesie negocjacyjnym
- Negocjacje online
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Symulacje negocjacji handlowych, które odzwierciedlają realistyczne scenariusze. Trener dzieli uczestników na zespoły, przypisując im role kupujących oraz sprzedawców. Na podstawie określonych celów przeprowadzają oni negocjacje, a w tym samym czasie trener prowadzi obserwacje, na podstawie których jest w stanie podkreślić mocne strony oraz obszary do poprawy
- Odgrywanie ról przez uczestników w przygotowanych przez trenera scenariuszach negocjacyjnych
- Zadanie grupowe, podczas którego uczestnicy szkolenia mają do rozwiązania problem za pomocą negocjacji warunków sprzedaży jako zespół
Dane organizacyjne.
Liczba uczestników
Do 12 osób.
Miejsce
Szkolenie możemy przeprowadzić zarówno na naszej sali szkoleniowej, jak i w siedzibie Klienta.
Czas trwania
Szkolenie obejmuje od 8 do 16 godzin dydaktycznych (1 lub 2 dni) – ustalane w zależności od potrzeb Klienta.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego.
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Marcin Łaski
Trener umiejętności interpersonalnych, sprzedażowych i menadżerskich
Doradca biznesowy, konsultant, wykładowca akademicki, coach. Absolwent Marketingu na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Certyfikowany Trener Biznesu Studium Trenerów Europejskiej Grupy Doradczej. Wykładowca akademicki na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz PWSZ w Kaliszu, posiadacz certyfikatu w zakresie wywierania wpływu i perswazji oraz wielu akredytacji PARP w zakresie prowadzenia szkoleń i konsultacji.
W ramach praktyki trenerskiej i doradczej od niemal 15 lat prowadzi szkolenia oraz coachingi dla firm prywatnych i pracowników sektora publicznego tj. ZUS, Poczta Polska, Powiatowe Urzędy Pracy, Urząd Miasta Poznania, Urzędy Marszałkowskie Łódź i Zielona Góra, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Obrony Narodowej, Master Foods Poland, Johnson & Johnson Poland, Nestle Pacific Polska, Lexmark International Polska, Procter & Gamble Poland, ING Nationale Nederlanden.
Przeprowadził ponad 15 tys. godzin dydaktycznych szkoleń w ramach projektów dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Przeszkolił blisko 10 000 pracowników firm o zróżnicowanym profilu organizacyjnym i branżowym; zarówno prywatnych, jak i państwowych.
Grzegorz Iwańczyk
Trener, coach, przedsiębiorca.
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
Współpraca z firmą ILLUSTRO przyniosła wiele korzystnych zmian w prowadzonej przez nas polityce HR oraz rozwoju kompetencji pracowników, dlatego też bardzo polecamy firmę ILLUSTRO jako solidnego partnera w biznesie.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.