Trening zarządzania zespołem handlowym powstał z myślą o managerach / dyrektorach sprzedaży, którzy w swojej codziennej pracy chcą osiągać lepsze wyniki sprzedażowe swoich zespołów. Głównym celem takiego szkolenia jest nauka efektywnych metod zarządzania zespołem handlowym i rozwój umiejętności przywódczych u lidera zespołu. Dodatkowo szkolenie ma za zadanie zwiększyć motywację i zaangażowanie pracowników a także przedstawić managerom metody, które pozwolą na skuteczniejsze wyznaczanie realistycznych i ambitnych celów sprzedażowych.
Opis i cel szkolenia.
Szkolenie to intensywny i kompleksowy program, który ma na celu wyposażyć uczestników w kluczowe umiejętności zarządzania zespołem sprzedażowym. Pomoże ono managerom sprzedaży skutecznie zarządzać zespołami oraz optymalizować procesy sprzedażowe.
Nasze atuty.
Dedykowany program i scenariusz szkolenia.
Zależy nam na tym, aby każde nasze szkolenie było jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta. Cele szkolenia powinny być dokładnie sprecyzowane, ponieważ dzięki temu wzrasta jego efektywność i łatwiej zidentyfikować obszary, w których pracownicy potrzebują pomocy. Prezentowany poniżej zakres programowy szkolenia jest tylko przykładowy i może się zmienić w zależności od tego, jakie klient określi potrzeby.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie z zarządzania zespołem handlowym jest kierowane do:
- Kierowników zespołów sprzedażowych, którzy chcą lepiej zarządzać pracą sprzedawców i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe.
- Menedżerów sprzedaży, którzy są odpowiedzialni za nadzór nad większymi działami sprzedaży i chcą poprawić efektywność swoich zespołów.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Szkolenie z zarządzania zespołem handlowym niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
- Nauczysz się skutecznej komunikacji w zespole handlowym, dzięki czemu unikniesz konfliktów i nauczysz się budować pozytywne relacje
- Dowiesz się jak zwiększyć efektywność swojego zespołu handlowego poprzez optymalizację procesów sprzedażowych i lepsze zarządzanie czasem
- Wzrosną Twoje umiejętności przywódcze, co pozwoli na efektywne delegowanie zadań i budowanie autorytetu oraz zaufania w zespole
- Dowiesz się jak motywować swój zespół i wpływać na jego rozwój
Przykładowy zakres szkolenia.
- Techniki organizowania pracy w zespole rozproszonym – jak wykorzystywać kompetencje pracowników i rozwijać obszary deficytowe
- Delegowanie, zlecanie, prośba menedżerska, negocjacje szefowskie – różnice i podobieństwa
- Ustalenie ról i odpowiedzialności oraz zdefiniowanie hierarchii informacyjnej
- Zdefiniowanie standardów komunikacji
- Meetingi typu kick off
- Spotkania dotyczące raportowania i ich częstotliwość
- Konstruktywne udzielanie feedbacku – informacji zwrotnej
- Komunikowanie wyników i postępów – czyli jak motywować niezależnie od tego czy wyniki są dobre, czy złe
- Prowadzenie rozmowy krytycznej
- Reagowanie na trudne sytuacje (buta, arogancja, rozpacz, rezygnacja, sabotaż, obojętność pracownika, itp.)
- Rodzaje celów w projektach handlowych
- Sposoby trafnego formułowania i oceny celów
- Metody wyznaczania celów oraz ich hierarchizacji
- Monitorowanie postępów w realizacji celów
- Delegowanie zadań a sposób w jaki są odbierane i interpretowane przez handlowców
- Reguły delegowania zadań – 6 reguł skutecznego delegowania zadań
- Przydzielanie zadań adekwatnie do kompetencji, potencjału i roli zespołowej
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi
- Wykorzystanie technik perswazji w delegowaniu zadań
- Techniki egzekwowania obowiązków i realizacji zadań
- Monitorowanie i ocena wykonania zadania przez pracowników
- Rola lidera zespołu – tworzenie tożsamości zespołu
- Formułowanie oczekiwań do członków zespołu
- Jak udzielać feedbacku członkom zespołu
- Jak reagować na łamanie zasad i przekraczanie norm
- Osobowość pracownika a motywatory
- Motywatory pozafinansowe – jak wpływać na motywację handlowców nie korzystając z wynagrodzeń premiowych
- Umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i jej przełożenie na zwiększoną motywację
- Wpływ skutecznego komunikowania na motywację członków zespołu handlowego – udzielanie informacji zwrotnej i udzielanie konstruktywnej krytyki
- Możliwe błędy w ocenie własnej wiedzy i kompetencji: nadmierna pewność siebie i syndrom „wiedziałem, że to się zdarzy”
- Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – zasady działania
- Poziomy i etapy kontroli w zarządzaniu zespołem handlowym
- Kontrolowanie vs wspieranie w działaniach
- Udzielanie informacji zwrotnej w zależności od stopnia realizacji zadania
- Przekazywanie pozytywnej informacji zwrotnej – technika UF
- Przekazywanie negatywnej informacji zwrotnej – metoda FUKO
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Mogą to być np.:
- Studia przypadków – analizujemy przykłady zarządzania zespołami handlowymi z życia Twojej firmy, co pozwala na zrozumienie wyzwań i zaproponowanie konkretnych sposobów na poradzenie sobie z nimi
- Używamy gier symulacyjnych, które pozwalają na praktyczne doświadczenie procesu zarządzania zespołem handlowym
- Warsztaty i dyskusje grupowe – szkolenie przyjmuje metodykę warsztatów aktywizujących uczestników do działania i nabywania nowych umiejętności przede wszystkim w drodze ćwiczeń
Dane organizacyjne.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla
Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.