Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie zarówno wiedzy jak i konkretnych umiejętności z zakresu prezentacji i wystąpień publicznych. Uczestnicy zdobędą praktyczne narzędzia, do bezpośredniego wykorzystania w miejscu pracy. Będą doskonalili umiejętności efektywnego przekazywania zamierzonych treści, kontrolowania własnych zachowań oraz panowania nad uwagą i zainteresowaniem odbiorców prezentacji, w tym także rozwinięcie ekspresji i mowy ciała jako istotnych czynników budowania wiarygodności osoby występującej publicznie, jak również lepsze radzenie sobie z tremą i stresem podczas wystąpień publicznych.

Korzyści ze szkolenia

Umiejętność profesjonalnego mówienia, komunikowania się i prezentacji przed większym jak i mniejszym audytorium są dziś niezwykle ważnymi i potrzebnymi elementami w pracy. Autentyczność, spójność oraz niepowtarzalność mówcy gwarantują realne korzyści biznesowe. Uczestnicy szkolenia nauczą się efektywnie występować publicznie, czyli opanują sztukę skutecznego przemawiania poprzez:

  • Naukę określania i osiągania złożonych celów swoich wystąpień i prezentacji, co zwiększy ich skuteczność i siłę oddziaływania
  • Nabycie wiedzy, jak tworzyć fascynujący i motywujący do podjęcia konkretnych działań przekaz – poznają sposoby budowania skutecznych prezentacji i wystąpień publicznych, oraz z łatwością zaczną wykorzystywać poznane narzędzia i techniki
  • Zgłębienie tajników budowania swojego autorytetu i wizerunku eksperta
  • Świadome wykorzystywanie swojej mowy ciała, korzystając z języka emocji
  • Poznanie skutecznej i łatwej w zastosowaniu techniki neutralizowania tremy i jej negatywnego wpływu na jakość wystąpień.
  • Nabycie wiedzy, w jaki sposób tworzyć wizualizację, która zainteresuje audytorium i wzbogaci przekaz.

Program szkolenia

  1. Budowanie i wzmacnianie wizerunku trenera w związku z wystąpieniem publicznym [4 godz.]
  • Prezentacja własnej osoby i otwarcie szkolenia
  • Osobowość i styl pracy trenera
  • Jak być przekonującym i zaangażowanym prezenterem
  • Obawa o reakcję publiczności – radzenie sobie z tremą i sytuacją stresującą
  1. Sztuka skutecznej prezentacji [6 godz.]
  • Definicja i struktura prezentacji
  • Analiza potrzeb szkoleniowych (ankieta, wywiad, analiza dokumentów itp.)
  • Precyzyjne określenie celów prezentacji
  • Rozpoznanie grupy docelowej
  • Dobór optymalnych form edukacji (szkolenie, coaching, mentoring, instruktaż itp.)
  • Projektowanie szkolenia
  • Struktura prezentacji: rozpoczęcie, rozwinięcie i zakończenie
  • Techniki i metody prowadzenia szkoleń
  • Harmonogram szkolenia – organizacja czasu w oparciu o realizowaną tematykę
  • Umiejętne wykorzystanie narzędzi pomocnych przy prowadzeniu prezentacji (flipchart, rzutnik multimedialny itp.)
  • Materiały szkoleniowe dla uczestników – zasady przygotowania materiałów
  • Opracowanie raportu poszkoleniowego
  1. Budowanie kontaktu z odbiorcą [4 godz.]
  • Uczestnicy a trener: ćwiczenia otwierające i budujące klimat
  • Nawiązanie i utrzymanie relacji ze słuchaczami – zawarcie kontraktu
  • Komunikacja interpersonalna w pracy trenera
  • Feedback – udzielanie informacji zwrotnych
  1. Prowadzenie szkolenia a rodzące się pytania [2 godz.]
  • Zasady odpowiadania na pytania; przygotowanie pytań i odpowiedzi
  • Trudne pytania i pytający
  • Kiedy i komu można przerwać?
  • Trudni uczestnicy – jak reagować na wrogość?

Metody szkoleniowe

Miniwykłady wprowadzające w dane zagadnienie, prezentacja szkoleniowa w PowerPoint, testy i ćwiczenia indywidualne, symulacje grupowe i dyskusja moderowana, trening umiejętności- ćwiczenia indywidualne i analiza doświadczeń uczestników, trening symulacyjny z użyciem kamery (za zgodą uczestników szkolenia). Szkolenie przyjmie metodykę warsztatów aktywizujących uczestników do działania i nabywania nowych umiejętności przede wszystkim w drodze ćwiczeń. Metody aktywizujące uczestników (symulacje, dyskusje, trening umiejętności) zajmą  około 85% czasu szkolenia/warsztatów.  Pozostała część warsztatów (około 15%) to zagadnienia teoretyczne wprowadzające w metody aktywne.

Kontakt ws. szkolenia

Magdalena Kondziela

Magdalena Kondziela

specjalista ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 698 489 789
magdalena.kondziela@illustro.pl