SalesLab to innowacyjny system szkoleniowy, który jest dedykowany pracownikom działów handlowych na takich stanowiskach jak np. key account manager, przedstawiciel handlowy, inżynier sprzedaży, doradca techniczno-handlowy, sprzedawca stacjonarny, itp.
Celem szkolenia SalesLab jest doskonalenie umiejętności handlowych, które będą służyć wzrostowi jakościowemu i ilościowemu sprzedaży (KPI).
Proces szkolenia koncentruje się na zwiększeniu efektywności pracy oraz poprawie wyników sprzedażowych. Sales Lab jest w pełni dopasowanym procesem szkoleniowym do specyfiki produktów i rynku, na którym działa Twoja firma, a także indywidualnych potrzeb każdego handlowca. Gwarantuje to maksymalną skuteczność i trwałe rezultaty.
Dlaczego system szkolenia LAB jest innowacyjny?
Treningi LAB prowadzone są przez doświadczonych trenerów sprzedaży. Trener wskazuje dobre praktyki i doświadczenia zgodnie z zasadą Best Practice. Jednocześnie analizuje case studies pochodzące z Twojej firmy, po to, aby wypracować z handlowcem optymalne rozwiązania, które doprowadzą do zmiany w działaniach handlowca.
Etapy projektu.
System szkoleniowy LAB zamienia program szkolenia na zdefiniowanie celu i zakresu zmiany – indywidualnie dla każdego handlowca. Zakres obszarów szkolenia obejmuje tylko te strefy, które są potrzebne do realizacji celu i zmiany dla handlowca. Proces szkoleniowy może obejmować różne zagadnienia, m. in. prospecting, zasady i modele budowania relacji, komunikacja językiem korzyści, budowanie potrzeb – potrzeby deklarowane i ukryte, reagowanie na obiekcje i zastrzeżenia, techniki zwiększenia sprzedaży, do-sprzedaż, psychologia klienta i sztuka perswazji, negocjacje, zamykanie sprzedaży, obsługa posprzedażowa, itp.
SalesLab to szkolenie z wykorzystaniem analizy case studies, symulacji rozmów handlowych oraz dedykowanych sesji on-the-job treningu – polegającego na treningu dla pracy handlowca (zwykle są to wizyty handlowe).
Proces szkoleniowy poprzedzony jest indywidualną diagnozą potencjału handlowca. Analiza obejmuje jego mocne strony oraz obszary doskonalenia – zarówno na bazie jego dotychczasowych rezultatów pracy (wywiady z przełożonymi i samym handlowcem, ocena realizacji planu sprzedaży) jak również z wykorzystaniem systemu analizy kompetencji Extended Tools.
Dlaczego warto korzystać z naszych usług?
Dla kogo jest to szkolenie?
SalesLab został stworzony z myślą o pracownikach, którzy chcą podnieść swoje umiejętności sprzedażowe i osiągać lepsze wyniki. Idealnie sprawdzi się wśród handlowców, przedstawicieli handlowych, key account managerów, inżynierów sprzedaży, doradców techniczno-handlowych, sprzedawców stacjonarnych, itp.
Co możesz zyskać dzięki szkoleniu?
Trening sprzedaży SalesLab niesie za sobą szereg korzyści biznesowych:
Poprawa wyników sprzedaży
Wyższa efektywność pracy i zwiększenie skuteczności
Poprawa relacji z klientami
Podniesienie pewności siebie wśród członków zespołu sprzedażowego
Rozwój umiejętności komunikacyjnych
Zwiększenie motywacji i zaangażowania w zespole
Przewaga konkurencyjna, dzięki nabyciu wiedzy o nowoczesnych technikach sprzedażowych, co pozwoli na wyróżnienie się na rynku
Trening sprzedaży SalesLab został podzielony na kilka kluczowych etapów.
1. Określenie celów i oczekiwanych rezultatów treningu
Działania:
Mini warsztat z wykorzystaniem pytań kartezjańskich – w dwóch grupach – osobno zarząd/dyrekcja i manager sprzedaży.
Przeprowadzenie diagnozy potrzeb szkoleniowych w oparciu o mini warsztaty i wywiady
Cel: Wskazanie obszarów doskonalenia
Uczestnicy:
Zarząd / Dyrekcja i Manager sprzedaży
Rezultaty:
Lista wskaźników oczekiwanej zmiany kompetencyjnej
2. Analiza potencjału handlowców z wykorzystaniem Extended Tools®
Działania:
Wywiady z handlowcami
Analiza rozwojowa z wykorzystaniem narzędzia FinxS® Sales Assessment, w którym handlowiec określa swoje nastawienie dot. różnych sytuacji sprzedażowych
Badanie poziomu 18 kompetencji, które wpływają bezpośrednio na sprzedaż oraz wskazanie możliwości do ich rozwoju
Identyfikacja mocnych stron handlowca i określenie obszarów wymagających zmiany kompetencyjnej
Cel: Wskazanie obszarów doskonalenia
Uczestnicy:
Handlowcy
Rezultaty:
Opracowanie arkusza oceny kompetencji – poziomu realizacji wskaźników, w celu poprawy wyników sprzedażowych
3. Zebranie case study
Działania:
Zebranie praktycznych przykładów ze zrealizowanych projektów lub zapytań od klientów, które będą służyć jako materiał szkoleniowy
Wybrane przykłady będą przedmiotem treningu podczas szkolenia – w celu wskazania zmian, tego jak można lepiej przeprowadzić proces sprzedaży, uskutecznić go lub wskazać konkretne zachowania lub techniki, które zwiększą szanse sprzedaży
Cel: Pozyskanie praktycznych przykładów wykonywania pracy, jako materiał do treningu
Uczestnicy:
Manager oraz handlowcy
Rezultaty:
Plan szkolenia składający się z praktycznych przykładów ze zrealizowanych projektów lub zapytań od klientów, obszarów wymagających zmiany
Opracowanie scenariusza i programu treningu wraz z planem ćwiczeń i symulacji
4. Trening i symulacje na sali szkoleniowej
Działania:
Warsztaty, w tym symulacje codziennych zadań handlowych opartych na zebranych wcześniej case studies
Poruszenie tematyki zindywidualizowanych problemów. Trening oparty jest na scenariuszach szkoleniowych
Po każdej sesji – feedback i wskazanie obszarów zmiany w pracy handlowca. Przykładowe obszary tematyczne treningu: prospecting, komunikacja z klientem oparta na modelu DISC, zasady i modele budowania relacji z klientem, ścieżka obsługi klienta i standardy vs podejście pro-sprzedażowe, jak zmotywować klienta na tzw. dosprzedaż, budowanie potrzeby u klienta i techniki zwiększania sprzedaży, negocjacje handlowe i zamykanie sprzedaży, potrzeby deklarowane i ukryte – jak zbudować u klienta potrzebę mówienia o nich, komunikacja językiem korzyści: cecha-zaleta-korzyść, psychologia klienta i sztuka perswazji, obsługa posprzedażowa
Uczestnicy:
Handlowcy
Rezultaty:
Określenie action planu do etapu job trainingu – dedykowany i dopasowany indywidualnie, osobno do każdego handlowca
5. On The Job Training
Działania:
Praca z trenerem w indywidualnym procesie szkoleniowym podczas wykonywania zadań przez handlowca (głównie wizyty handlowe u klientów oraz telefoniczny lub online kontakt z klientem)
Doskonalenie luk kompetencyjnych i rozwój indywidualnych predyspozycji handlowców
Feedback po każdej sesji dla handlowca oraz jego managera
Uczestnicy:
Handlowcy
Rezultaty:
Indywidualny plan rozwoju dla każdego handlowca
Raport dla managementu z oceną postępów pracy handlowców
6. Mikrowarsztaty (opcjonalnie)
Działania:
Mikrowarsztaty realizowane są w sytuacji gdy nie ma możliwości organizacyjnych realizacji job trainingów
Mikrowarsztaty to sesje po 2 godz. lekcyjne w wąskim gronie 2-5 osób
Celem mikrowarsztatów jest doskonalenie diagnozy, a także wdrożenie rozwiązań i pomysłów (action planów) z treningu na sali szkoleniowej
Sesja polega na doskonaleniu umiejętności, kształtowaniu odpowiedniej postawy pro-sprzedażowej, pracy na złożonym produkcie, trudnym kliencie i różnych zachowań sprzyjających budowaniu relacji z klientami, itp.
Po każdej sesji uczestnicy otrzymują feedback od trenera oraz zadania do wdrożenia w codziennej pracy
Uczestnicy:
Handlowcy
Rezultaty:
Indywidualny plan rozwoju dla każdego handlowca
Raport dla managementu z oceną postępów pracy handlowców
7. Raport
Działania:
Opracowanie zawiera rekomendacje oparte na indywidualnym podejściu i zalecenia dot. zmian w codziennej pracy sprzedawców, a także wskazania specyficznych obszarów do dalszego rozwoju umiejętności
Uczestnicy:
Zarząd / Dyrekcja i manager sprzedaży
Rezultaty:
Prezentacja
Metodologia.
Podczas szkolenia stosujemy różnego rodzaju ćwiczenia, zarówno te indywidualne, jak i zespołowe.
Szkolenia mają warsztatowy charakter z elementami mini-wykładów interaktywnych: Szkolenie opiera się na interaktywnym podejściu i łączy w sobie elementy wykładów z praktycznymi zajęciami warsztatowymi. Takie połączenie teorii z praktyką umożliwia uczestnikom szybsze przyswajanie wiedzy i o wiele lepsze zrozumienie poruszanych zagadnień.
Treningi są w pełni dostosowane do realiów branży i profilu działania: Projekt SalesLab jest elastyczny i dopasowany do specyfiki branży oraz indywidualnego profilu działania uczestników.
Treningi umiejętności: Dzięki rozbudowanym studiom przypadków i scenariuszom szkoleniowym, trener jest w stanie odzwierciedlić realne wyzwania z jakimi mogą się spotkać handlowcy podczas swoich codziennych obowiązków.
Treningi w miejscu pracy (On The Job Training): Treningi nastawione na ćwiczenia indywidualne, jako przygotowanie do praktykowania codziennych obowiązków. On The Job umożliwia praktyczne ćwiczenia i naukę w realnym środowisku pracy.
Dane organizacyjne.
Nasi trenerzy.
Wojciech Walla Trener umiejętności sprzedażowych, kompetencji menadżerskich i rozwoju osobistego
Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe na stanowiskach Doradcy, Managera, Trenera wewnętrznego i Coacha zespołów sprzedaży. Od 12 lat realizuje projekty szkoleniowe, w ramach których przeprowadził ponad 10 000 godzin warsztatów sprzedażowych i sesji doradczych.
Posiada certyfikat Practitioner Coach Diploma Noble Manhattan Coaching, IMF Effectiveness wydanym przez The Insitute for Motivational Living Inc. Ukończył szkoły trenerów OSH Kontrakt i Moderator, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Poprowadził szkolenia m. in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Sprawiedliwości, Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Unilever Polska, Mix Electronics, Leroy Merlin, Autosan Sanok, Meble Black Red White, Mebel Rust i wielu innych. Realizował projekty dla Państwowej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie.
Tomasz Tworek Trener biznesu, manager sprzedaży i obsługi klienta
Od 2012 roku specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i złożonych projektów rozwojowych z obszaru szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami wielokanałowej, posprzedażowej obsługi klienta. Od 2006 roku związany z branżą telemarketingu i contact center, pracując jako konsultant/doradca klienta, trener, kierownik projektów i dyrektor sprzedaży.
Jako manager, lider zespołów oraz trener zdobył doświadczenie, które pozwala mu na głębsze rozumienie zagadnień z obszaru doświadczeń klienta, procesu sprzedaży oraz kompetencji osobistych. Dzięki temu na prowadzonych przez niego szkoleniach wspiera się nie tylko wiedzą akademicką lecz także praktycznym doświadczeniem ze świata biznesu.
Miał przyjemność szkolić dla takich firm jak: Tauron, PGNiG, PGE, EWE Polska, GEN Gaz Energia, Oriflame, Ryłko, LS Airport Services, Veolia, Katowickie Wodociągi.
Przeprowadził około 4000 godzin szkoleń i treningów indywidualnych.
Grzegorz Iwańczyk Trener, coach, przedsiębiorca
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Na salach szkoleniowych jako trener spędził już ponad 6000 godzin. Dzieli się wiedzą wyłącznie z tych obszarów, które są jego pasją i dźwignią osobistego rozwoju. Swoją wiarygodność buduje przede wszystkim poprzez praktykowanie we własnym życiu tego, o czym mówi i co prezentuje podczas warsztatów. Bezwzględnie dopasowuje swój przekaz do odbiorcy, by odpowiedzieć jak najlepiej na jego oczekiwania. Stawia na praktyczność przekazywanej wiedzy oraz prezentowanych narzędzi. Szkoli z m. in. takich obszarów jak: komunikacja, sprzedaż, leadership, typologia osobowości DISC, zarządzanie stresem i sobą w czasie.
Do dziś przepracował już ponad 1200 godzin w ramach sesji indywidualnych. Od 2017 roku jako coach wspiera skutecznie ludzi z różnych grup zawodowych. Pracował m. in. z właścicielami firm, menadżerami wysokiego oraz średniego szczebla, przedstawicielami handlowymi, prawnikami, sportowcami, studentami, aktorami, a także reżyserem teatralnym.
W ramach własnej ścieżki edukacyjnej ukończył studia magisterskie na SGH oraz podyplomowe na Politechnice Warszawskiej. Przepracował kilkanaście lat w dużych korporacjach, obejmując m. in. stanowisko pracownika back office, trenera oraz menadżera średniego szczebla. Od kilku lat z powodzeniem prowadzi własny biznes w obszarze szkoleń, coachingu i mentoringu. Jest autorem książki: „ZDALNIE STEROWANI – Jak sprawić, by rozwój osobisty przynosił realne zmiany w Twoim życiu?”.
Posiada ponad 12-letnie doświadczenie menedżerskie w zakresie budowania wysoko wydajnych zespołów, prowadzenia projektów obsługowo – sprzedażowych oraz podnoszenia jakości w oparciu o customer experience.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych szkoleniach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
Piotr Glinka
Prezes Zarządu Turck Polska Sp. z o. o.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
Bronisław Górecki
Właściciel Hurtowni Motoryzacyjnej FHU "Górecki"
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
Justyna Doleżych
Dyrektor Administracji i Finansów, ATO Sp. z o. o. Sp. k.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
Ewelina Suchan
Prokurent Spółki Covebo Work Office Sp. z o.o.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
Tomasz Graca
Pełnomocnik Zarządu Protec Sp. z o.o.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
Andrzej Szindzielorz
Właściciel firmy Fadome
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Mariusz Czupała
Pełnomocnik Spółki E&A Sp. z o. o.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Małgorzata Dadura
Office Manager w firmie EU People Polska Sp. z o. o.
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Marek Staruszkiewicz
Właściciel firmy Czemar - Serwis
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
Barbara Krząstek
Dyrektor Personalny, Agro-As Sp. j.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Piotr Sikora
Prezes Zarządu Sundoor Sp. z o. o. Sp. k.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Patryk Kawala
Prezes Contact Center One Sp. z o. o.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
Krzysztof Jaśko
właściciel firmy ELEKTROS
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Piotr Zimnowłodzki
Właściciel firmy EPRON
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Anna Hanusiak-Tatarska
Właścicielka firmy HANSPED Transport i Spedycja
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Roman Kupczyk
Prezes firmy Metal-MR Sp. z o.o.
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Dominika Piechota-Padiasek
Właścicielka firmy Pralnia PurEko
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności