On the Job Training to nazwa, która określa szkolenie w miejscu pracy. Taka forma szkolenia umożliwia indywidualną, intensywną pracę z doświadczonym trenerem nad obszarami, które realnie wymagają doskonalenia. Cykl takich spotkań z trenerem ma za zadanie zwiększenie efektywności pracy. Informacja zwrotna udzielona na podstawie prowadzonego treningu na stanowisku pracy jest niezwykle trafna, ponieważ pozwala formułować rzetelne wnioski, inspiruje i motywuje do wdrażania wypracowanych wspólnie rozwiązań. Szkolenie może być przeprowadzone z pracownikiem zarówno podczas jego codziennych obowiązków wykonywanych w biurze, jak i również podczas pracy w terenie. On The Job Training stosuje się głównie po to, by wypracować wspólnie z pracownikiem jego pożądane umiejętności, a następnie je wdrożyć w codzienną pracę.
Taki rodzaj szkolenia cechuje indywidualne podejście do uczestnika, który nie jest wyeliminowany z procesu swojej pracy.
Cele szkolenia:
- Podniesienie konkretnych kwalifikacji i umiejętności zawodowych;
- Analiza mocnych i słabych stron uczestnika wraz ze wskazaniem leżących u ich podstaw mechanizmów i procesów;
- Wypracowanie Action Planu jasno określonego w czasie.
Metodologia
- Obserwacja pracy uczestnika przy wypełnianiu codziennych zadań;
- Formułowanie wniosków, informacja zwrotna i dyskusja;
- Wypracowanie rozwiązań i nowych metod pracy;
- Weryfikacja rozwiązań w miejscu pracy, opracowanie Action Planu określonego w czasie.