Moje mentalne SPA- asertywność i konstruktywne rozwiązywanie konfliktów

v
Pojęcie „asertywność” robi od kilku lat prawdziwą furorę- klienci chcą być asertywni nie dając się manipulować sztuczkom sprzedawców, pracownicy dążą do asertywności względem pracodawców, aby nie dawać się wykorzystywać.

Asertywności często towarzyszą różne spory. Jednak znając techniki i właściwe podejście do asertywności możesz uniknąć wielu nieporozumień i konfliktów. Dzięki odpowiedniej postawie możesz bez przeszkód osiągać swoje cele, budując przy tym postawę, która będzie akceptowana (a czasem doceniana) przez innych.

Z naszej praktyki

Spotkamy się z powszechnym dążeniem do zachowań asertywnych zarówno w postawach pracowników jak i pracodawców. Niestety okazuje się, że często asertywność jest mylona z agresją czy atakiem słownym na drugiego człowieka.  Czy więc faktycznie wiemy czym jest asertywność?

Najkrócej mówiąc to działanie we własnym interesie z uwzględnieniem interesów innych i szacunku dla innych osób. Naszym częstym zachowaniem jest unikanie konfrontacji z innymi ludźmi (pracownikami czy klientami) gdyż wychodzimy z założenia, że „nie wypada”, że „ktoś się obrazi i stracimy klienta” czy „jeśli jest moim pracownikiem, to powinien wiedzieć, jak się zachowywać. Za to płacę!”. W efekcie doprowadza nas to do frustracji („nie pozwolę się już więcej wykorzystywać”) i przy kolejnej okazji – niejednokrotnie do wybuchu złości i zbędnych emocji. W efekcie tego faktycznie doprowadzamy do trudnych sytuacji z innymi osobami.

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu

Dzięki wypracowaniu umiejętności asertywnego zachowania zbudujesz duży komfort swojego działania i współpracy z pracownikami, dostawcami czy klientami. Nauczysz się technik asertywnego reagowania na trudne sytuacje, wzmocnisz się w przekonaniu, że w wielu sytuacjach asertywne działanie przynosi wiele korzyści.

Jako szef dowiesz się, kiedy i jak zachowywać się asertywnie, aby budować swój autorytet i własny komfort działania.  Dowiesz się, jak twórczo wykorzystać sytuacje konfliktowe w twojej firmie, aby budować lepsze relacje w przyszłości.

Program szkolenia

  • Wykorzystanie technik argumentacji w komunikacji z kontrahentem.
  • Budowanie relacji z kontrahentem, pracownikiem a postawa asertywna.
  • Postawa asertywna w rozmowie z kontrahentem, pracownikiem.
  • Radzenie sobie z trudnym rozmówcą.
  • Skuteczna obrona przed manipulacjami i próbami nacisku.
  • Pułapki w komunikacji z kontrahentem: udawanie, że problem nie istnieje, przemilczanie problemu, „gra na czas” itp.
  • Analiza własnego sposobu rozwiązywania konfliktów.
  • Wpływ stylu rozwiązywania konfliktu na efektywną współpracę.
  • Partnerskie rozwiązywanie konfliktów.

Kontakt ws. szkolenia

Magdalena Kondziela

Magdalena Kondziela

specjalista ds. szkoleń

tel. 77 44 28 554
tel. kom. 698 489 789
magdalena.kondziela@illustro.pl