Promocja i kreowanie wizerunku samorządu terytorialnego
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest doskonalenie kompetencji w zakresie tworzenia i wdrażania działań związanych z promocją i kreowaniem wizerunku firmy. Uczestnicy szkolenia poznają zasady budowania strategii PR i promocji. Ponadto w trakcie praktycznych warsztatów dokonają analizy obecnej strategii promocji oraz przećwiczą umiejętności wykorzystania różnych narzędzi PR i promocji dla celów budowania kampanii wizerunkowych.
Program szkolenia
Rola promocji i budowania wizerunku
- Wpływ wizerunku firmy na realizacje celów
- Cele i funkcje PR w promocji
- Kto odpowiada za PR i promocję
- Miejsce PR i promocji w strukturze organizacyjnej firmy
- Najczęstsze problemy we wdrażaniu działań PR i skutecznych narzędzi promocji organizacji
Analiza obecnej strategii promocji organizacji – warsztat i ćwiczenia
- Analiza obecnej strategii i celów strategicznych
- Analiza SWOT w obszarze promocji i PR organizacji
- Analiza dotychczasowych działań w kontekście grupy docelowej odbiorców i ich skuteczności
- Benchamarking- analiza dobrych praktyk jako źródło inspiracji
- Wykorzystanie kanałów- określenie mocnych i słabych stron- media tradycyjne a media wirtualne
Komunikowanie się z odbiorcami przekazów PR/ Wybrane metody i narzędzie do kreowania wizerunku
- Projektowanie kampanii PR/promocji
- Kampania PR, a reklama i promocja (podobieństwa i różnice w planowaniu kampanii)
- Sposoby pozyskiwania informacji (opracowanie planu działania)
- Media relations
– miejsce media relations w PR
– narzędzia media relations
– komunikaty prasowe
PR kryzysowy – reagowanie na trudne sytuacje, które negatywnie wpływają za PR szkoły
- Przewidywanie i diagnozowanie kryzysu- plan kryzysowy
- Elementy prawa prasowego- sprostowania i inne formy ochrony prawnej
- Niebezpieczeństwa komunikacji w Internecie
Metody szkoleniowe
- Wykład interaktywny
- Dyskusja
- Warsztat grupowy
- Ćwiczenia indywidualne
- Studium przypadku
- Prezentacja
Kontakt ws. szkolenia
Magdalena Kondziela
tel. 77 44 28 554
tel. kom. 698 489 789
magdalena.kondziela@illustro.pl