MICROSOFT OFFICE EXCEL – POZIOM ŚREDNIO-ZAAWANSOWANY

Informacje o szkoleniu
Data: 29/06/2016-30/06/2016
Ilość dni: 2
Cena netto [osoba]: 490 zł netto / osobę
Miasto: Opole, ILLUSTRO, ul. Cygana 4


Zapewniamy:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat po ukończonym szkoleniu
  • Lunch wraz z przerwą kawową

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności z zakresu funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego Microsoft Office Excel. Uczestnicy nauczą się wykorzystywać program w życiu zawodowym ale także prywatnym.

Program szkolenia:

  1. Analiza danych, bazy danych – praca z dużą ilością danych.

  • Sortowanie danych.
  • Filtrowanie danych.
  • Dodawanie sum częściowych.
  • Tworzenie tabeli przestawnej i automatyczne aktualizowanie danych.
  1. Formatowanie warunkowe.

  • Paski danych, zakresy kolorów, zestawy ikon.
  • Wyróżnianie komórek zawierających określony tekst lub wartości.
  • Zaznaczanie wartości zduplikowanych lub unikatowych.
  • Tworzenie formuł określających formatowane komórki.
  1. Zaawansowane funkcje.

  • Funkcje logiczne – jeżeli, lub, oraz.
  • Funkcje statystyczne i matematyczne – licz.jeżeli, suma.jeżeli, suma.warunkow, licz.warunki.
  • Funkcje wyszukiwania i odwołań – wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, indeks, podaj.pozycję.
  • Funkcje daty i czasu – dziś, dzień, miesiąc, rok, dzień.tyg, networkdays, workday.
  • Funkcje tekstowe – lewy, prawy, fragment.tekstu, dł, litery.wielkie, litery.małe, usuń.zbędne.odstępy, z.wielkiej.litery.
  • Składanie kilku funkcji w jedną – zagnieżdżanie.
  1. Wykresy.

  • Przygotowanie danych do wykresu, rozmieszczenie danych na arkuszu.
  • Określanie zakresu danych źródłowych – manipulacja seriami danych.
  • Tworzenie wykresu za pomocą kreatora – kolejne kroki kreatora wykresów.
  • Opcje wykresu – dodawanie tytułów, siatki, etykiet, ustawienia legendy i osi.
  • Formatowanie elementów wykresu – rozpoznawanie i zaznaczanie wybranych elementów wykresu, okno formatowania.
  • Zaawansowane opcje formatowania.
  • Efekty wykresów trójwymiarowych.
  1. Metody importu danych do MS Excel.

  • Import plików tekstowych, bazodanowych i ze stron www.
  • Wykorzystanie odpowiednich narzędzi związanych z przetwarzaniem danych tekstowych.
  1. Tabele przestawne.

  • Tworzenie tabeli przestawnej.
  • Odświeżanie danych.
  • Zmiana funkcji obliczeniowych.
  • Grupowanie danych.
  • Filtrowanie i sortowanie w tabelach przestawnych.
  • Pola i elementy obliczeniowe.
  • Tabela przestawna z danych zewnętrznych.
  1. Bezpieczeństwo pracy w MS Excel.

  • Blokowanie dostępu do pliku za pomocą haseł.
  • Blokowanie zawartości pojedynczego arkusza.
  • Sprawdzanie poprawności danych.