Indywidualny Plan Rozwoju Managera (IPRM) to nowoczesna usługa doradcza dla Managerów, która nie polega tylko na klasycznym coachingu, ale łączy biznesowe i nowoczesne formy rozwoju kompetencji managerskich, m. in. takie jak biznesowe narzędzia psychometryczne, mentoring, action plan, czy wdrażanie rozwiązań w miejscu pracy. Dzięki zastosowaniu takich rozwiązań praca doradcza jest dostosowana do rzeczywistych potrzeb Managera i jest oparta na lukach kompetencyjnych, które wymagają rozwoju.
Czym jest Indywidualny Plan Rozwoju Managera?
Dlaczego IPRM jest bardziej skuteczny od zwykłego coachingu?
- Coaching często koncentruje się na teoretycznych aspektach rozwoju, bez konieczności wdrażania ich w praktyce. Nasza usługa łączy różnorodne metody rozwoju kompetencji i obejmuje praktyczne wdrażanie nowych umiejętności w codziennej pracy.
- Zwykle coaching tylko pomaga zrozumieć problem. Nasza usługa najpierw diagnozuje problem, a później prowadzi do jego rozwiązania. Stosujemy konkretny action plan, czyli szczegółowy i indywidualny plan działania, który Manager wdraża w swoim miejscu pracy, przez co dąży do osiągnięcia zamierzonych celów.
- Usługa opiera się na dokładnej, psychometrycznej diagnozie, dzięki której możemy zidentyfikować konkretne luki kompetencyjne i potrzeby rozwojowe. Coaching nie zawsze korzysta z takich narzędzi, przez co staje się mniej precyzyjny w kontekście określenia celów rozwojowych.
Dlaczego warto korzystać z naszych usług?
Wdrożenie naszej usługi powoduje, że efekty pracy doradczej są szybciej widoczne i bardziej trwałe. Nasze doświadczenia pokazują, że skuteczny plan rozwoju kompetencji managerskich oparty jest na rzetelnej, psychometrycznej diagnozie i dopiero ona wskazuje nam trafnie kierunki rozwoju.
Jak wygląda przebieg procesu rozwojowego?
1. Extended DISC + zakładka Mój Styl Zarządzania
Cel:
- Diagnoza kompetencji potencjału jako Manager
- Wskazanie naturalnego stylu zachowania, stylu komunikacji, sposobu podejmowania decyzji, mocnych stron, tego, co motywuje, a co demotywuje Managera oraz wskazanie potencjalnych obszarów do pracy nad podniesieniem kompetencji managerskich
Szczegóły:
- Rozwiązanie przez Managera testu (test w formie online, zajmuje ok. 15 minut)
- Omówienie wyniku z certyfikowanym trenerem, posiadającym uprawnienia producenta testu (1-1,5 godz.)
2. MTQ Plus – Diagnoza poziomu odporności psychicznej (opcjonalnie)
Cel:
- Diagnoza poziomu odporności psychicznej w pracy Managera
- Wskazanie obszarów pracy nad zwiększeniem poziomu odporności psychicznej (np. w obszarze emocjonalnego reagowania, pracy z myślami…)
Szczegóły:
- Rozwiązanie przez Managera testu (test w formie online, zajmuje ok. 15 minut)
- Omówienie wyniku z certyfikowanym trenerem, posiadającym uprawnienia producenta testu (1-1,5 godz.)
3. Cykl indywidualnych sesji rozwojowych (5-7 sesji)
Cel:
- Doskonalenie umiejętności managerskich w wybranych obszarach procesu zarządzania pracownikami
Metoda pracy:
- Każda sesja jest oparta na zebranych wcześniej case studies.
- Po każdej sesji trener opracowuje zadanie (action plan), które uczestnik realizuje w codziennej pracy z zespołem.
- Uczestnik na początku sesji (z wyjątkiem pierwszej) prezentuje rezultaty/wnioski wdrażanych action planów.
Indywidualne sesje odbywają się w odstępie co 2-3 tygodnie.
Potencjalne obszary doskonalenia:
- Budowanie relacji w zespole
- Ocena pracownika i feedback
- Organizacja pracy zespołu
- Zarządzanie przez cele
- Motywowanie
- Zarządzanie konfliktem
- Rozwój pracowników
- Komunikowanie i wdrażanie zmiany
- Kontrola i monitoring pracy
4. Action plan – wdrażanie
Cel:
- Doskonalenie umiejętności managerskich w realiach dnia pracy
Opis:
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności w codziennej pracy na bazie opracowanych zadań podczas indywidualnych sesji.
- Uczestnik przygotowuje na każdą sesję wnioski we wdrożonych action planach.
Jakie korzyści wynikają z usługi Indywidualnego Planu Rozwoju Managera?
- Rozwiniesz kluczowe umiejętności managerskie tj. przywództwo, komunikacja czy zarządzanie konfliktem
- Będziesz zarządzać zespołami w bardziej efektywny sposób, dzięki czemu wzrośnie wydajność działań Twojego zespołu
- Dowiesz się jak lepiej motywować i angażować swoich pracowników
- Rozwiniesz umiejętności w zakresie zarządzania zmianą
- Usprawnisz myślenie strategiczne i dowiesz się jak lepiej planować długoterminowo
- Rozwiniesz swoje umiejętności interpersonalne, takie jak empatia, umiejętność słuchania czy efektywna komunikacja
Nasi eksperci.
Natalia Kotas-Rippel
Psycholog pracy i organizacji, trener, doradca
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego – Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Szkoły Trenerów. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz International Association of Applied Psychology. Certyfikowany trener Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie, gdzie ukończyła szkołę treningu i warsztatu psychologicznego. Jest licencjonowanym konsultantem Extended DISC®, Mental Toughness (MTQPlus), People Keys, FSA.
Specjalizuje się w zagadnieniach motywowania pozafinansowego, komunikacji interpersonalnej, asertywności, zarządzaniu stresem, odporności psychicznej oraz treningach umiejętności kierowniczych dla kadry menedżerskiej. Czynny trener i konsultant w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Doradca w zakresie badania kompetencji personelu i kadry menedżerskiej, tworzeniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi, strategii organizacji. Prowadzi zajęcia z zakresu zarządzania i psychologii biznesu w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, a wcześniej na Wyższej Szkole Zarządzania Uniwersytetu Śląskiego, Wyższej Szkole Psychologii Społecznej, Uniwersytecie Warszawskim, Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach.
Tomasz Tworek
Trener biznesu, manager sprzedaży i obsługi klienta
Od 2012 roku specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i złożonych projektów rozwojowych z obszaru szeroko rozumianych kompetencji miękkich. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu zespołami wielokanałowej, posprzedażowej obsługi klienta. Od 2006 roku związany z branżą telemarketingu i contact center, pracując jako konsultant/doradca klienta, trener, kierownik projektów i dyrektor sprzedaży.
Jako manager, lider zespołów oraz trener zdobył doświadczenie, które pozwala mu na głębsze rozumienie zagadnień z obszaru doświadczeń klienta, procesu sprzedaży oraz kompetencji osobistych. Dzięki temu na prowadzonych przez niego szkoleniach wspiera się nie tylko wiedzą akademicką lecz także praktycznym doświadczeniem ze świata biznesu.
Miał przyjemność szkolić dla takich firm jak: Tauron, PGNiG, PGE, EWE Polska, GEN Gaz Energia, Oriflame, Ryłko, LS Airport Services, Veolia, Katowickie Wodociągi.
Przeprowadził około 4000 godzin szkoleń i treningów indywidualnych.
Wypełnij formularz.
Klienci o naszych usługach.
Dzisiaj nie żałuję ani jednej złotówki wydanej na współpracę z firmą ILLUSTRO i mogę ich wyłącznie wszystkim gorąco polecać.
…przeprowadzone przez nich szkolenia, to nie sztampowe podejście i wykładanie wiedzy przez 8 godz., tak jak to robiły poprzednie firmy. Szkolenia z ILLUSTRO, to dobrze zainwestowane pieniądze.
…to firma, która rozumie indywidualne potrzeby klienta i przeprowadzili bardzo dobre rozpoznanie specyfiki działania firmy i pojawiających się problemów. Było to dla nas bardzo ważne, aby szkolenie było dedykowane wyłącznie dla nas.
…po raz kolejny owocna współpraca utwierdziła nas w przekonaniu, że ILLUSTRO to partner godny polecenia.
ILLUSTRO to duża świadomość i entuzjazm. Zapewniają wyjątkowe i indywidualizowane podejście. Potrafią słuchać i wypełniać potrzeby klienta. Szkolenia to ich pasja, a profesjonalizm w działaniu odczuwa się na każdym etapie współpracy.
W biznesie potrzebuję partnerów, którzy działają szybko i skutecznie. ILLUSTRO jak najbardziej spełnia te standardy. Polecam ich w rekrutacji pracowników i szkoleniach.
…jesteśmy przekonani, że usługi świadczone przez firmę ILLUSTRO spełniają najwyższe standardy obowiązujące na nowoczesnym rynku szkoleniowym.
Takie zajęcia pamięta się na długo. Ogromna dawka informacji przekazana w niezwykle rzetelny i przystępny sposób. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem technik jakich stosują trenerzy ILLUSTRO trafiając do swoich słuchaczy.
Pozdrawiamy i gorąco polecamy!
Jak najbardziej polecamy firmę ILLUSTRO jako godnego zaufania partnera, świadczącego swoje usługi fachowo i rzetelnie.
Firma ILLUSTRO wniosła do naszej organizacji nowoczesne spojrzenie na doskonalenie pracowników.
…inspirują do poświęcania czasu do pracy nad samym sobą nie tylko w czasie ich trwania, ale także na co dzień, podczas wykonywania obowiązków w pracy i w domu.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonanych działań przez ILLUSTRO, przede wszystkim dlatego, że wykonane usługi są w praktyce wykorzystywane w naszej firmie.
Wysokiej jakości usługa została wykonana z należytą starannością, a współpraca przebiegła nad wyraz sprawnie. Rekomendujemy firmę ILLUSTRO jako solidnego i profesjonalnego wykonawcę usług i partnera współpracy.
…konsultanci z ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo pomogli nam rozwiązać wiele trudnych problemów. Indywidualne podejście do klienta, znajomość specyfiki przedsiębiorstw, dokładna i uporządkowana analiza problemów, takt i dyskrecja oraz cenne zalecenia.
Polecam firmę ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo jako profesjonalnego i rzetelnego partnera do współpracy oraz wykonawcę usług indywidualnie dopasowanych do potrzeb klienta.
Firma odznaczała się wysokim profesjonalizmem. Wysokiej jakości usługa, staranność i efektywna współpraca. Polecamy!
Szkolenie prowadzone przez ILLUSTRO Szkolenia Doradztwo dopasowane zostało do potrzeb naszej firmy, poprzez wyspecjalizowaną kadrę dydaktyczną oraz sprawność organizacyjną.
Jako zespół pracowników firmy Hansped Transport i Spedycja i Grupa AHT z całego serca polecamy usługi ILLUSTRO, z którymi od wielu lat współpracujemy w zakresie szkoleń oraz doradztwa personalnego.
Profesjonalny zespół z rzetelnym podejściem do nas, a w szczególności w osobie p. Natalii Kotas-Rippel, która przekazuje swoją wiedzę w sposób przystępny, ciekawy i zrozumiały.